-
ang fotstroppar/barfota/skor
Tjenare, jag har under all tid vad jag kan minnas kört med skor och nu när jag tog bort en stropp för att freestyla så fick jag plötsligt för mig att köra barfota. Tycker aldrig att jag har haft något bra fäste med skor hur jag än ställt stropparna. Nu kör jag på en Tabou Rocket 61 ltd med originalstroppar och nu när jag körde barfota tyckte jag att jag fick in fästet lite bättre i stropparna men fortfarande, hur jag än ställer dem så har jag en tendens att flyga ur stropparna framförallt när jag ska poppa och chop hoppa.
Har provat alla lägen, hårt, lagom, löst och hur jag än sitter i med foten, långt eller bara lite så flyger jag ur, blir galen!! måste spänna runt tårna för att inte flyga ut, får sendrag till slut. Det som känns så konstigt är att när jag har hyffsat löst spänd bakstropp och jag sitter fast någorlunda så står jag alldeles för långt in på brädan och planingen/hängsele känns helt skumt framförallt vid överriggad segling, det är då jag skulle ha kört med två stroppar men det känns inte bra att freestyla med, kan detta bero på att jag kör med sittsele? har tidigare kört med midjesele men den blev för liten så jag köpte en sittsele bara för prövning skull, kanske är de läge för att dumpa sittselen, köpa midjesele och ändra planingstil helt och hållet? Såg nu på guycribb att den andra bilden som jag bifogat är för tajt och det är ungefär så jag står, kanske man ska öppna upp dem mer men då blir det som sagt samma problem igen, står för långt in på brädan. Vet inte hur jag ska lösa detta mysterium, kanske får leva med det helt enkelt.
Logga in för att svara.