Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Ängelholm kitemecka

  • Ängelholm kitemecka

    Publicerad av Borttagen användare på 28 juli, 2004 vid 13:06

    +lång sandstrand 3km tror jag om inte längre
    +variation skälderviken vågor sibirien icke lika mycket
    +sibirien har endast några badjävlar mest folk som går på stranden me hundar även soliga dagar
    +långrunt vid råbocka och klitterhus men då får man räkna med feta tyskar och bikini babes
    +Ovan nämda bikini babes
    +Gott om vind för kites modell större
    +höst är där massor med vind för kites modell mindre
    +Grillplatser och sanitära anläggnigar i direkt anslutning till stranden

    Så nu får det räcka med reklam kom hit istället 🙂

    yrv svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    28 juli, 2004 vid 13:08

    Äholm ligger mellan båstad och helsingborg på västsidan av skåneland.

  • kajlyl

    Medlem
    28 juli, 2004 vid 13:52

    Sno en karta från gulasidorna o märk ut spotsen med röda prickar eller nått smile.gif

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    28 juli, 2004 vid 18:01

    Hela kusten utanför äholm är en enda stor jävla spott högst upp i det markerade området är skälderviken med bra vågåk. i mitten råbocka och klitter som är långrunda men fulla med badare. längst ned i det markerade området finns sibirien som är ganska långrunt och folktomt även på sommaren. Hela sträckan är full med sandstrand som är enkel att rigga på. Bra va

  • snygging

    Medlem
    29 juli, 2004 vid 08:31

    Jag kommer ursprungligen från Ängelholm (nu göteborg) och är ibland o hälsar på mina föräldrar men jag har inte sett kitare så ofta så jag har fått sticka ut själv. Hur är det blir det ngn sjöbris nu när det är fint väder eller får man hålla sig till hösten. Man kanske kan höras nästa gång man är i skåne! Jag håller med dig de gångerna man har varit nere och det har blåst har varit djkl gött!

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    29 juli, 2004 vid 16:58

    Svar ja det kommer lite sjöbris när det vill sig väl men har man en 16 eller uppåt så brukar det gå hela sommaren tycker jag. Är själv lite av en nybörjare så för mig räcker det med vind så att jag planar iväg och får upp gött med fart. 🙂 BEhövs det så himla mycket mer vind för feta hängtider och höga hopp?

    Ja för fasen jag bor numera i Kalmar men besöker rätt ofta skåneland och det vore gött att dra ut tillsammans.

  • patrikol

    Medlem
    29 juli, 2004 vid 16:59

    Ja det behövs mycket vind för feta hopp med långa hängtider.

  • yrv

    Medlem
    30 juli, 2004 vid 18:03

    blåser det ofta ???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Ängelholm kitemecka

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.