• Publicerad av tegen på 7 december, 2012 vid 15:32

    Hej! är det någon som har provat att kite på Anholt. Och hur man kan komma dit på ett enkelt sätt./ Tegen/Gbg

    deaz svarade 11 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    8 december, 2012 vid 09:07

    Hej. Jag har ofta tänkt att Anholt borde vara det optimala stället att kita på. Jag har tyvärr ännu inte varit där, men det är nog folk som kör där och där borde ju vara bra. Ett smidigt sätt att ta sig dit är med Varbergs flygklubb, vilka tydligen flyger ut till Anholt för 800:-/pers enkel resa. http://varbergsflyg.se/

  • tegen

    Medlem
    8 december, 2012 vid 12:44

    Hej igen. Nu fick jag napp! Fahlensurf i Varberg har surfresor till Anholt. Eller Asterixturer.se. Skam den som ger sig. Tegen/ Gbg

  • tegen

    Medlem
    10 december, 2012 vid 20:42

    Hej igen ! En bra vädermapp över Anholt http://www.kustvader.se/Anholt Med vänlig hälsning, Tegen/Gbg.

  • plattvatten

    Medlem
    18 december, 2012 vid 17:22

    och jag skulle vilja veta desamma om Laeso?

  • solomin

    Medlem
    18 december, 2012 vid 19:59

    Läsö tar du dig till med Färja via Fredrikshavn eller egen båt. Kitesurfing är bäst på sydväst spetsen och dit tar man sig med Bil eller en lång cykeltur.

  • plattvatten

    Medlem
    18 december, 2012 vid 22:00

    Tanken var att slippa 2 farjor, ingen med en stor segelbuat vid vestcoast?

  • plattvatten

    Medlem
    18 december, 2012 vid 22:02

    @Solomin 704713 wrote:

    Läsö tar du dig till med Färja via Fredrikshavn eller egen båt. Kitesurfing är bäst på sydväst spetsen och dit tar man sig med Bil eller en lång cykeltur.

    Hur e sydost sidan, tittat man pa googleearth ser det ut som dunas med en del plattvatten i mellan.

  • tegen

    Medlem
    18 december, 2012 vid 22:30

    Har googlat lite. Anholt verkar bäst att nå direkt från Sverige. Dessutom har danskarna där en kitefestival vecka 30 varje år. Uge 30″ Låter intressant !

  • tegen

    Medlem
    20 december, 2012 vid 09:17

    Kika lite på anholsbloggen.dk

  • kowal

    Medlem
    27 december, 2012 vid 13:04

    @tegen 704413 wrote:

    Hej! är det någon som har provat att kite på Anholt. Och hur man kan komma dit på ett enkelt sätt./ Tegen/Gbg

    Jag måste bara nämna att jag och brorsan segla dit något år sedan och det var jäkligt fint där. Vattnet var ganska långgrunt och färgen på vattnet var helt sjuk. Kändes som man var på ett paradis.

    Danskarna sprang runt nakna på stranden som om det vore nån jäkla orgiefestival.

    Jag hoppas kiteingen är fin där också!

  • deaz

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 17:58

    Anholt är riktigt najs att kita på, stranden man kör på ligger precis vid hamnen. Seglade dit nu i höstas och vi var helt ensamma !!!!! Blåste SV och det kom riktigt najs swell. På sommaren är det svingött där men då är det flyg eller färja som är det bästa alternativet, vi kommer inte in på sommarn då det är så galet mycket båt. Det är lite choppigt och långgrunt men det går att få plattvatten på vissa riktningar 😉 kommer segla dit nu i maj igen och ta med cykeln för att kolla lite nya spots. Laesö är ganska likt anholt rent kitemässigt, men ön är ju rejält mycket större och därför mycket jobbigare att ta sig runt. Är det någon som är sugen att haka på i vår eller tidig sommar är de bara att hojta!

    // Andreas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.