Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ännu en laga bräda tråd…

  • Ännu en laga bräda tråd…

    Publicerad av malteaserr på 23 maj, 2008 vid 22:56

    Tja,

    Jag har suttit och läst inlägg om hur man lagar brädor nu så jag är helt yr i bollen. :santa:

    Jag har en freeride JP från 2007 som jag smashade nosen på i fjol på något sätt. Det blev en spricka horisontellt runt hela nosen. Ungefär som näbben på en haj. Laminatet är fnasigt hela vägen och det är gap här och där.

    Nu skall jag försöka få fingrarna ur och laga eländet.

    Vad man förstår av alla trådar är det epoxy + väv som gäller.

    Frågan är vilken och var köper man grejjerna. När jag väl köpt grejjerna kommer jag förmodligen återkomma med frågor om själva lagningen.

    Hmmm ja det var det…btw…satans roligt inlägg som man stötte på…hahaha

    “Vill man bara få den tät i väntan på en riktig reparation kan man trycka dit lite vad som helst, allt i från duck tape, plastic padding, ding king, solarex till en kanelbulle!

    Ja, jag lagade faktiskt min formulabräda med en kanelbulle en gång. Det var det enda jag kunde hitta på stranden (halmstad) när jag lät brädan blåsa på mastförlängaren som tryckte igenom hela däcket i form av en djup ringformad skada. Hade bråttom till start och det enda som fanns i närheten var den tillfälliga kiosken på stranden. Jag tvekade mellan en halvfrusen hamburgare och en bulle. Tyckte in bullen i hålet och smetade ut lite runtom. Satt kvar efter tre hårdvindsrace och inget vatten hade trängt in! Bullen var dock inte så god efteråt, men det var de inte direkt från kiosken heller.

    /Jesper B

    /Marcus :grin::grin::grin::grin::grin:

    janne_b svarade 16 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ännu en laga bräda tråd…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.