Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anonyma Drops?

Taggad: 

  • Anonyma Drops?

    Publicerad av oslosurf på 16 juni, 2016 vid 13:40

    Jag har köpt två begagnade Drops-brädor, en våg och en freestyle. Har sedan försökt hitta information om märket, material, historia mm men det är grymt torftigt. Inga filmer på nätet, inget promotande och väldigt få bedömningar och beskrivningar. Jag har förstått att det är ett litet företag, men ändå. Någon som kan ge mig lite mer kött på benen här, alternativt tipsa om var man kan få mer info?

    tws svarade 7 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bicless

    Medlem
    16 juni, 2016 vid 17:05

    Enmansföretag som drevs av Mario Vinti. Riktigt duktig shaper, jag hade en Drops naked som jag tokgillade och vi sålde både freeride, freestyle, slalom och formula. Byggena verkar bra de med. Men företaget svårt ha att göra med i affärer. Vi slutade sälj Drops typ 2010 efter strul med reklamation och långsamma svar. Tror inte det var illvilja, snarare hade han inte resurser bekosta ex en delaminering han körde Italienska känslostilen, typ synd om mig, kan inte betala ny bräda eller lagning. Sen drog han på resor så fick man inga svar på 4 veckor. Lite större resursstarkare producenter att föredra.

  • jopi

    Medlem
    16 juni, 2016 vid 19:32

    Shapade inte Ordonez några modeller också?

  • vindsokaren

    Medlem
    17 juni, 2016 vid 09:33

    Vad hette fullblodsslalomen dom hade?

  • maglu

    Medlem
    17 juni, 2016 vid 09:58

    har kvar min Drops crossover 104, även om den är väldigt få gånger på vattnet nu, så var jag väldigt nöjd med den. Hittade denna då den var ny…lite info med google translate 🙂
    http://www.windnews.it/2009/01/09/drops-crossover-10408/

  • jlhp

    Medlem
    17 juni, 2016 vid 19:47

    Cesare Cantagalli var också involverad i Drops. Har nog kvar en broschyr från 1998 och ev också ett test av deras vågbrädor Windsurf, också från 1998. Kan se om jag kan scanna in det och maila över om intresse finns?

  • tws

    Medlem
    25 juni, 2016 vid 02:14

    Vidar Jensen seilte fantastiske Drops til fjerde plass i PWA wave. Men han er jo norsk så det vil vel ikke svensker høre om. Sjekk. 2:55. onehanded doubles, double off-the-lip etc… Galere mann har aldri seilt.

    https://www.youtube.com/watch?v=3jaLdIse68I

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anonyma Drops?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.