Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anordna en FS tävling/jam session?

  • Anordna en FS tävling/jam session?

    Publicerad av enlight på 11 november, 2005 vid 10:03

    Tjena folket!
    Kom på en grej när jag var ute och surfade i onsdags!
    Med dessa nya FS brädor och i sann Fiskebäck Stylepimpz anda kan man ju ha skoj på brädan nästan hur lite det änn blåser!

    Jag fick en tanke att det vore grymt ballt om man kunde anordna någon form av happening här på storsjön i samband med att Storsjöyran äger rum.
    Då kanske det skulle kunna komma upp några surfare för att inte bara köra tävlingen utan även gå på yran!?!? 2 flugor i en smäll!
    Förutsättningarna här är ju riktigt bra för att kuna köra riktigt centralt, ett stenkast från gågatan, mitt i yranområdet = mycket publik! OK, man behöver ju inte köra alldeles framför öltälten, man kan ju köra i utkante av området men fortfarande dra publik, tror jag, om man nu vill dra publik. Känns som att det kanske skulle kunna bli ett läge att lyfta fram vindsurfingen mera för allmänheten. Sedan ligger ju Yran oxå slutet juli, början augusti så det kan ju mycket väll bli riktigt bra med vind! Det kördes ju WM i optimist jolle här i år!

    Jag hade tänkt mig en form av Jam Session som vissa snowboard Seissions brukar vara där åkarna själva röstar fram Vinnaren, tvåan etc.
    Priser går säkert att ordna fram via sponsorer etc. OK, kanske inga värstingpriser, men ändå.

    Någon har som skulle kunna tänka sig att komma upp(ner) om jag lyckades anordna en Session? Finns det intresse?

    Får man anordna något sådanthär husomhelst, eller vart vänder man sig? (Har iofs kanska bra kontakter me WE (butiken) folk som har anordnat diverse tillställningar. Tror jag ska prata med dem om det vissar sig att det finns ett intresse)

    Förslag, kommentarer?

    Bifogar lite bilder där man mer eller mindre skymtar sjön och kan få en vision om hur centralt vi skulle kunna köra, om vi nu vill köra centralt, och om man nu får vill säga. -97 kördes det faktiskt jetski tävlingar alldeles framför öltälten.

    styret svarade 18 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • enlight

    Medlem
    11 november, 2005 vid 10:03

    En till bild.

  • enlight

    Medlem
    11 november, 2005 vid 10:04

    ..och en till..

  • enlight

    Medlem
    11 november, 2005 vid 10:04

  • enlight

    Medlem
    11 november, 2005 vid 10:05

    …en till..

  • enlight

    Medlem
    11 november, 2005 vid 10:07

    …bara en till där man kan skymta sjön.

  • niklas_s

    Medlem
    11 november, 2005 vid 10:59

    gött initiativ. stylepimpz ska nog kunna få ihop ett gäng som kommer upp om vi e i sverige vid de laget. men hur ofta blåser de egentligen på en sjö mitt i landet? kör en session på tylösand eller båsta istället när deras happenings e på g.

  • enlight

    Medlem
    11 november, 2005 vid 11:12

    Stylepimpz!…Till Storsjön!!!….WORD! cool.gif

    Hur ofta det blåser…hm..De som bor här och inte vindsurfar tyckar att Östersund är ett blås-hål där det alltid blåser! Vindsurfare som jag håller dessvärre inte riktigt med, fast det är klart att det kanske ofta blåser lite i alla fall. Sedan har vi ju inte så långt annars till Åresjön, om det nu skulle blåsa mer där. Får kanske sikta in sig på en icke planings seission, men det vore väll ändå lite ballt att bara kunna hänga runt, snacka lite surf, jämföra prylar, se dig (Nikke) sätta gecko som gör ringar på vattnet…LIVE!!, ta någon öl i ett öltält, gå och se lite artister på kvällen m.m. m.m.

    Grejjen med detta är ju inte att jag som FS noob vill köra en Seission bara för att, utan att just anordna något här på Storsjön. Tanken var ju också att om det i värsta fall inte nu skulle blåsa så kanske de som har åkt långväga hit är nöjd med att kunna gå på Yran i alla fall.

    Lr?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 november, 2005 vid 11:24

    Nikke-mannen lär ju äga en sån tävling.
    Kelso

  • ian

    Medlem
    11 november, 2005 vid 14:14

    jäää, låter feto. en del av stylepimpz har faktiskt rötter på frösön shocked.gif och har vi tur så kanske vi kan bo hos min mormor cool.gif

    rätt långt till storsjön kanske men kul med sånna ideer

  • enlight

    Medlem
    11 november, 2005 vid 14:40

    MANNEN!!..Rots from ma neighbourhood!!!!…Reeeespect! cool.gif

    Visst vore det ballt!

    Håller med om att det kan vara en bit at åka för er, men Yran brukar ju dra folk från hela landet bara i sig. Och om man då när man liks är uppe tar med sig surfprylarna och kör lite så kanske det inte känns som man åker upp bara för att man ska köra en Surf Session….om man nu brukar, eller kan tänka sig, gå på Yran vill säga. Den är ju faktiskt en riktigt stor festival!

    Brukar du inte gå på yran?

  • styret

    Medlem
    12 november, 2005 vid 19:25

    kommer gubben som bygger staketet på bild 3 så kommer jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anordna en FS tävling/jam session?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.