Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Antal kitare
-
Antal kitare
Publicerad av bohm på 20 oktober, 2008 vid 17:45Hur många kitare finns det i sverige? Nån som har någon pålitlig siffra?
Ökar antalet fortfarande i samma takt som det gjort tidigare år? Ni som har haft skola några år borde ha en känsla för om det fortfarande är lika många nybörjare som börjar varje år? Ibland läser man att det är världens mest snabbast växande vattensport men är det verkligen sant fortfarande?
gadget svarade 17 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Tycker att det ibland är sjukt mycket nybörjare ute på vattnet i allafall i Habo och Lundåkra.
Så det känns som att det minst fördubblats dom senaste åren.
-
Här i mina trakter ökar det minsann inte. Det är fortfarande bara jag som kör. På Öland där jag också håller till mycket tycker jag ökningen har avstannat. Visst var det lite mer folk i år än tidigare somrar, men det är ändå ungefär samma som förra året. Oftast är det inte mer än fyra-fem ute samtidigt även en riktigt bra dag (med undantag för semesterveckorna då naturligtvis).
-
kan det inte var så att habo är vädligt nybörjartätt pga av att vi har mycket kurser och att det är lätt att börja där och att vi har två stora städer i närheten?
-
@skejtar_henke 510665 wrote:
kan det inte var så att habo är vädligt nybörjartätt pga av att vi har mycket kurser och att det är lätt att börja där och att vi har två stora städer i närheten?
Nä det kan ju inte ha med saken att göra
-
i fkkn sthlm ökar det som satan…
man måste hålla secret spots sjuuuuukt secret nuförtiden.
-
Jo, jag vet antallet kitesurfere efter ett professorkurs i matematikk kan jag si at det er dobbelt så mange som helften som kiter nu fortiden! (ps. snart 100 inlegg nu) 🙂
-
kamikazekiteren;510806 wrote:Jo, jag vet antallet kitesurfere efter ett professorkurs i matematikk kan jag si at det er dobbelt så mange som helften som kiter nu fortiden! (ps. snart 100 inlegg nu) 🙂
Tog de inte upp på professorkursen hur många nollor det är i ett tusen?
Logga in för att svara.