Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Antikrundan…

  • Antikrundan…

    Publicerad av rrd på 7 mars, 2009 vid 13:34

    Om vi ska spekulera om framtid och utveckling så är det bra att känna till historien. Mycket tenderar att återkomma fast lite modifierat och förbättrat.

    Nu i väntan på en ny säsong, har ni något intressant ni vill visa och veta bakgrund och ett eventuellt värde.

    Vad säger ni om denna pjäs i utmärkt skick. Någon som har en likadan?

    Den har en intressant historia att berätta och har varit i min ägo i många många år.

    Värde? Spelar ingen roll men det är ju alltid kul att veta…

    Finns det några stämplar eller kännetecken som kan verifiera ursprunget?

    rrd svarade 15 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • s19

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 14:48

    En Windsurfing Hawaii-krok 🙂
    Jag hade ingen sån men väl F2s nedhalskrokar (med 2,3 och 4 rullar)… Grymma! Finns knappt bättre idag…

  • usel

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 14:57

    Windsurfing Hawai nedhals krok, ser det ju ut som, för att slippa krångla med att trä linan i segelblocket eller som på många segel ano 80t eller tidigare det enda öljet hålet. Jag vill minnas att just denna krok tyvärr inte passade mina NP segel. Dock var jag grön av avund på polaren som kunde använda sin… Kanske 15-25 sek snabbare på vattnet…

  • pripps

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 15:13

    har också en sån

  • rrd

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 15:46

    Jag tycker att den är estetisk och har en tidlös formgivning. Funkade väldigt bra, kostade 120 kr på tidigit 80-tal tror jag.

    Och jag måste säga att loggan/varumärket är en av mina favoriter.

  • gur

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 18:32

    har också haft några windsurfing hawaii prylar, gorillabom bla. finns märket kvar på marknaden?

  • mountainfarm

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 20:44

    Min WSH-krok har på-smält duvblå plast på toppen.
    Ligger tillsammans med nåt gult och ett rosa Rutgersson-block och allt annat kan-vara-bra-att-ha, som förövrigt förmodligen passar bättre på surfmuseét på Fehmarn…

    Gorilla-längaren var ruskigt het under ett par Tylösands-tävlingar. Man pröjsade då lätt 500 för en sån, OM de gick att få tag i… En, då tävlandes fjälla från Norrland, la vantarna på de sista i shopen samt beställde ytterligare två… Så heta var dom.

    /F

  • ola-h

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 14:53

    Någon som kommer ihåg Keppers s-formade krog i polykarbonat (om jag minns rätt). Snygg form, men tyvärr inte särskilt hållbar.

  • rrd

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 15:49

    @Ola H. 534114 wrote:

    Någon som kommer ihåg Keppers s-formade krog i polykarbonat (om jag minns rätt). Snygg form, men tyvärr inte särskilt hållbar.

    Japp, gjorde av med några stycken tills jag hittade metall.

  • rrd

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 15:55

    Måste inte snabbkopplingsbommen vara något av det bästa i riggutrustning som kommit? Var Seabright med grodan en av dom första?

    Eller kolfibermaster tom RDM, lätt o stark.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Antikrundan…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.