Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen har säsongen börjat!

  • Äntligen har säsongen börjat!

    Publicerad av gurra1978 på 13 november, 2006 vid 19:15

    Eller vad säger ni? Värme och mycket vind verkar komma i nu i veckan. Jag kan tala om att Lejet var sanslöst bra idag under 2,5 h. Ren sideshore och supercleana stora vågor med pangtryck i 4,7:an. Bara jag och en till ute på vattnet.

    Jag är sugen på att testa Skåne igen. Har Österlen några grymma vågspots på sydväst???

    basse svarade 17 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • el_duderino

    Medlem
    13 november, 2006 vid 19:18

    Helt sjukt mycket vind nu alltså, blåser fan varje dag!

    Nästan så man man längtar efter en vindfri dag så man kan sluta få så mycket skuldkänslor för att ditcha jobbet hela tiden! 😉

  • dude

    Medlem
    13 november, 2006 vid 20:40

    Kul att du är på hugget Gurra! Jag ser fram emot att komma ner och köra västkusten och ser inte något slut på säsongen i närheten än så länge. Det kanske blir julafton, vem vet 🙂

  • usel

    Medlem
    13 november, 2006 vid 21:22

    Vilken tid var du ute i Lejet?

  • jeppepeppe

    Medlem
    13 november, 2006 vid 21:24

    Riktigt roligt att man ska till Luleå imorgon……

  • bill

    Medlem
    13 november, 2006 vid 22:10

    Luleå är kanon nu, inte mer än 4dm snö…
    Isen har lagt sig, men jag har lite (falska) förhoppningar att helgens värme ska smälta skiten.:mad2:

  • bananen

    Medlem
    14 november, 2006 vid 10:09
    gurra1978 wrote:
    Jag är sugen på att testa Skåne igen. Har Österlen några grymma vågspots på sydväst???

    Jag är också jäkligt intresserad av att få svar på detta. Jag har enbart riktigt schyst session på SV i Skanör, men där funkar det ju inte så ofta.

    Vad finns det mer på SV? Nåt på sydkusten? Ystad? Abbekås? Allt verkar ju vilja ha NO…

  • lars_k

    Medlem
    14 november, 2006 vid 10:34

    Abbekås (mossbystrand) funkar på SV – sideshore! Även O-SO funkar där.
    Vid VSV lär Kåseberga funka, men lär vara rätt hardcore på lovartsidan av hamnpiren.

  • podde

    Medlem
    14 november, 2006 vid 11:09
    Lars_K wrote:
    Abbekås (mossbystrand) funkar på SV – sideshore! Även O-SO funkar där.
    Vid VSV lär Kåseberga funka, men lär vara rätt hardcore på lovartsidan av hamnpiren.

    Var i mossbystrand för någon vecka sedan på SV. Det var mycket fint, sideshore. En lite jobbig sak var att det låg långa fiskenät som gick från stranden och utåt på ett par ställen. Man fick sikta in sig på att åka mellan nätets flytbojar och hoppas att fenan inte skulle fastna nånstans. =)

  • gurra1978

    Medlem
    15 november, 2006 vid 14:13
    usel wrote:
    Vilken tid var du ute i Lejet?

    Mellan 13-16. Riktigt riktigt bra. Precis som DMI sa så avtog det och vred men man fick det bästa. Nu ser det bra ut igen. Denna värme och vind är ju bara för härlig.

    Vi måste testa Vilshärad nu dude!

  • basse

    Medlem
    15 november, 2006 vid 14:57

    Vilshärad var riktigt riktigt bra i lördags Gurra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen har säsongen börjat!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.