Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen levererade Nyköping!

  • Äntligen levererade Nyköping!

    Publicerad av fnassel på 15 maj, 2007 vid 19:10

    Seglade 4,4 och Frewave 85l i 3h,
    Riktigt bra tryck i seglet och hyfsade vågor.
    Men var var alla nyköpingsbor?
    Jag var helt själv! mellan 15.30-18.30!
    Utav denna anledning kan vi heller inte bidra med några bilder!

    /Gammelsmurfaren

    fnassel svarade 17 år sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • goose

    Medlem
    15 maj, 2007 vid 19:33

    Fasen!!! Varför ringde du inte?! Trodde att det inte skulle vind idag, FAN!!! Var körde du?

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 maj, 2007 vid 05:32

    Var någonstans kör ni i Nyköping?
    /Micke

  • fnassel

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 05:55

    Goose,
    Kolla ditt mobilsvar! är väl så där en 3-4 meddelanden på den!

    Micke,
    Det varierar mycket beroende på vindriktning. Det finns i regal alltid någon vid klubben bredvid Stranstuviken, men där är det bara bra på ostliga vindar!
    Vid väst seglar vi vid Nävekvarn (Bråviken). Där blir det som en relativt stor öppen insjö med hyggliga hoppramper men ingen direkt vågridning.
    Det händer att vi seglar vid “potatisåkern” på väst-nordväst eller “Kohagen” på mer nordliga vindar.
    Du kan alltid ringa och kolla!
    Mig når du på 070-5508237

    /Gammelsmurfaren

  • goose

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 05:58

    @Oregistrerad 383565 wrote:

    Var någonstans kör ni i Nyköping?
    /Micke

    Vanligast kör man vid Strandstugeviken, finns en surfklubb där. Bra parkering och gräs för riggning + sandstrand. Bäst vindriktning är mellan O och SSO, helt öppet mot Östersjön. Kan bli riktigt bra med vågor om det har blåst ett tag. Funkar även bra vid Syd, dock måste man ta sig lite längre ut för att få jämn vind och vågor.

    Mellan SV och VNV kör man i Nävekvarn (Bråviken), öster om båthamnen. Kan bli snuskigt bra förhållanden om det blåser kuling. Fina vågor och jämn vind.

    mvh/Mårten

  • goose

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 06:02

    @Fnassel 383569 wrote:

    Goose,
    Kolla ditt mobilsvar! är väl så där en 3-4 meddelanden på den!

    Micke,
    Det varierar mycket beroende på vindriktning. Det finns i regal alltid någon vid klubben bredvid Stranstuviken, men där är det bara bra på ostliga vindar!
    Vid väst seglar vi vid Nävekvarn (Bråviken). Där blir det som en relativt stor öppen insjö med hyggliga hoppramper men ingen direkt vågridning.
    Det händer att vi seglar vid “potatisåkern” på väst-nordväst eller “Kohagen” på mer nordliga vindar.
    Du kan alltid ringa och kolla!
    Mig når du på 070-5508237

    /Gammelsmurfaren

    Fasen! Du måste komma ihåg att på vardagar är det min arbetsmobil som gäller, inte min privata!! Min ångest är total…För att vara tydlig:

    Vardagar: 0707 521 514
    Helger: 0732 413 826

    Det verkar som det kan blåsa syd på lördag, surf då?

  • fnassel

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 10:06

    På lördag är jag på öland!

    /Gammelsmurfaren

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen levererade Nyköping!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.