Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen lite kul Torösegling och mer är på G

  • Äntligen lite kul Torösegling och mer är på G

    Publicerad av anonym-anvandare på 16 september, 2003 vid 17:21

    Mycket tråkigt snack om ännu tråkigare utvecklingen på Torö – korrumperad kommun och miljöbrottslingar till fastighetsägare. Se separat tråd om detta. Dock lite mer positivt: Igår var det riktigt kul lättvindsvågridning under dagen. Calle N guppade ut på 5.3 och 84 liter vågis. Jag själv körde 5.8 och 6.3 och 87 liters vågis. Stundom riktigt roligt. Vågorna gick gradvis ner under dagen och vinden mojnade ner ganska totalt vid 17-tiden. Vet ej om den kom tillbaka för alla er som jag mötte på hemvägen?

    Fredag och i synnerhet fredag förmiddag lär kunna bli en riktigt riktigt bra Torödag om prognoserna håller…..

    Jesper B

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • frippe75

    Medlem
    16 september, 2003 vid 18:40

    Hallå,

    Klart bättre än att jobba hur som helst. Lite tunt med vind… Eller man kanske har blivit för fet för att plana 🙂

    Filmade några minuter (tyvärr runt 16-tiden) och slängde på lite oljud till detta.
    Skall nog investera i ett stativ…

    Klippet är i DivX

    http://217.215.108.176/surf/toro_2003-09-15.avi
    Inte något för nils-petter sundgren att recensera men om man befann sig på kontoret istället hade valet blivit lätt!

    Får se om man skall viga fredagen till att surfa och “slåss” med folk på Torö.

  • challgren

    Medlem
    16 september, 2003 vid 19:09

    Vinden ökade ganska rejält vid 18 och 5.7an var det rejält tryck i.
    5.2 användes av vissa och vinden vred mot väst och vågorna avtog mer och mer.

    Vi ses kanske på fredag!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2003 vid 11:43

    Kul filmat visar att bara det blir sidvind kan man ha kul i nästan vilket skvätt som helst! Trodde det var fel på min divX men det var ju bara att de 23.5 mb tog lite tid. Synd att torsdags inte blev sidvind, då hade det blivit blivit ännu roligare – magisk segling i solnedgången dock. Hur är/var Stenstrand fredag förmiddag?

    Jesper B

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2003 vid 12:55

    Riktigt kul med kite också…Kul att kunna köra tillsamans i vågorna och ha det riktigt kul

    /Freddan (röd-vitt segel 30 meter upp i luften)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2003 vid 13:02

    Jesper nu är du lite väl mycket Torö-romaniker…
    Visst var det bitvis ganska kul men inte var det
    någon magisk segling…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2003 vid 14:27

    Kanske inte seglingen i sig, men upplevelsen. När jag och Tomas var ute och lekte vid 19.30 och solnedgången glödde bakom en halvmolning och disig horisont, då klev en longboardsurfare (hade snarare en minitanker) upp från vattnet på udden och vände sig om och blickade ut över de sista kvällsvågorna. Vågtopparna glödde i dagens sista solstrålar. Det var rena endless-summer-stämninge fast live – på riktigt – på Torö. DÅ var det ren magi!!! För mig kan skitförhållanden (Torö igår) vara hur magiska som helst. Sista seglingen innan det blev mörkt igår, tillsammans med en av mina älsta och erfarnaste Torölocalsvänner (brandman-Tomas)upplevde jag/vi att det VAR MAGISKT./Jesper B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äntligen lite kul Torösegling och mer är på G

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.