Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Använd Hjälm!!!
-
Använd Hjälm!!!
Publicerad av banjo69 på 9 juni, 2006 vid 08:27se här .. Tragisk dödsolycka i Norge igår… http://www.nordlys.no/nyheter/article2140001.ece
Jag vet inte om killen i fråga använde hjälm.. men med tanke på hur få som går det, mig inkuderad, så är väl chansen liten för att så var tillfälle.
lina svarade 18 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Hej
Tråkigt att höra ,mina tankar går till hans familj och vänner.
//Roger Ö -
Vadå var han ute och körde helt själv?? Var där ingen annan som kunde hjälpa honom när han kom upp på land? Märklig incident…
-
fatta inte ås bra men det verkar som det blåste frånlandsvind han slog i huvet när han skulle försöka komma in, och drev ut till havs..
-
Poor Guy, again proving that we should all be thinking “what if” everytime we are out on the water.
-
hengo wrote:fatta inte ås bra men det verkar som det blåste frånlandsvind han slog i huvet när han skulle försöka komma in, och drev ut till havs..
Fattade något liknande.
Det är ju inte första gången en Norrman dör i sporten. Riktigt tråkigt, hoppas vi slipper liknande incidender här. -
ah jees, imagine how hard it would be to handle loosing one of the guys… I really feel sorry for his family and mates.
-
trisst med olyckan!
en kitekompis var illa ute en gång förra året i april tror jag det var, han fick simma länge o blev kraftigt nedkyld, men eftersom de andra kitarna solade på stranden, (i land var det riktigt varmt) förstod de inte att han blev så nedkyld.
se alltid till o fråga någon som krashat, håll ögonen öppna även mitt i sommaren, på djupt vatten kan det vara kallt!
Logga in för att svara.