• highflyer

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 15:20

    Räddningsbåtarna han väll söka ca 1,5 h men utan resultat. Han såg båtarna flera gånger och tyckte att dom lyste på han men tydligen så såg dom inget. helikoptern kom strax innan han kom iland så den han väll inte göra så stor nytta.
    Han satt inte bå brädan som det stog utan låg på draken och hade bundit fast ena vingtippen runt handleden för att få lite vind och för att synas bättre.

  • johanneslarsson

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 15:36

    @johnk 466273 wrote:

    Hur tog du dig in? GP skriver att du satt på brädan och drev. Körde du med en stor surfbräda eller har de bara skrivit konstigt? Self rescue genom att hålla i tipparna?

    Skönt att det gick bra!! Antar att mormor har läst tidningen så det är väl bäst att ringa och lugna ner henne 🙂

    Eftersom ni verkar intresserade så kan jag vell ta mig tid och svara lite.
    Kan ju säga att varken GP eller sjöräddningen kom i kontakt med mig, så var dom fått uppgifter från har jag ingen aning om.
    Ang. bräda så hade jag en vanlig wakeboard, som jag aldrig tog av mig eftersom bindnigarna värmde lite.
    Testade lite olika sätt att ta mig in mot land, de som funkade bäst (tills de slutade blåsa) va att ligga på mage vid typ andra struten och dra i en baklina så att draken fångade lite vind åt ena hållet. Blev nog fyra timmars badande innan jag kände botten med brädan. Båten och helikoptern va värdelösa.

  • johanneslarsson

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 15:36

    hehe jonatan han svara före

  • gh0st

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 15:48

    Shit ja, det kunde gått illa det där. Gött att det inte gjorde det..

  • tobas

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 15:54

    Nu är jag kanske extra korkad (inte bara för att jag kör foil), men jag kan inte riktigt se hur det kan vara lönt att behålla brädan på fötterna bara för värmens skull. En kork till bräda som tvingar ner övriga kroppen och dessutom borde vara värsta draggen då man ska innåt. Till detta så förlorar man möjligheten att använda fötterna på vägen.
    Klargör gärna Johannes.
    / Tobas

  • skotten

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 16:03

    skit samma… dude nice that you got back ok, we all love every single one of you guys up there, sucks that we almost lost one of you.

    Rock and roll, see you all for midsummer

  • nicklash

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 16:15

    Fan vad skönt att allt gick bra! Phew!
    Hur gamla var linorna? Såg dom slitna ut? Man ska kanske byta oftare…

  • gogga

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 21:05

    fy fan, måste varit hemskt…. Skönt att höra att du kom till rätta!

  • yann

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 19:24

    @johanneslarsson 466320 wrote:

    Båten och helikoptern va värdelösa.

    Jag anta att det var sjöräddningen som letade efter dig. De gjorde nog sitt bästa för att hitta dig. Om du tycker att de var värdelösa så beror det nog mer på att de inte har tillräckligt med resurser eftersom de enbart finansieras på frivillig basis utan statliga medel. Hade jag vart dig hade jag vart lite ödmjuk och blivit medlem i sjöräddningen istället.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.