Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel i morgon

  • Apel i morgon

    Publicerad av drx på 25 november, 2008 vid 14:27

    Ser faktiskt hyfsat ut med nordvästvind, och 10 plusgrader, kan det bli bättre? Någon fler som joinar, tänkte satsa på vara där vid tolv-snåret /Alf

    lars_k svarade 15 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • rrd

    Medlem
    25 november, 2008 vid 16:08

    Ser riktigt bra ut! Surfem?
    Nu är det -2 o vindstilla i viken.

    Borde vara många som får rekord i antalet surfdagar i år…

  • robinthewater

    Medlem
    25 november, 2008 vid 16:31

    Räkna med mig om prognosen håller i sig. Parkerar förmodligen vid Johns Place om det är lite NV i vinden.

    Vi ses!

  • jalla

    Medlem
    25 november, 2008 vid 17:00

    Kanon slipper man va själv där med andra ord 🙂
    Johns Place låter som ett bra val.

  • sinker

    Medlem
    25 november, 2008 vid 19:17

    Sinker och Doc dyker upp för ett sista(?) framträdande efter lunch, typ 14.
    /sinker

  • doc

    Medlem
    25 november, 2008 vid 22:55

    Hur många sista har vi haft nu egentligen?
    Nåja, kossorna måste ju ut på bete 🙂
    hoppas det blåser tillräckligt för den nya brädan.

  • drx

    Medlem
    25 november, 2008 vid 23:19

    Hehe, inget behöver ju vara skrivet i sten, blåser det och inte snöar så gör det väl inget om det är november eller juni, var väl ca 10 grader då också vill jag minnas 🙂 Ok, Johns place it is! Bra med lite hjälp att få igen dragkedjan på ryggen, även om jag fick uppfinna ett sätt att öppna den på egen hand förra gången då jag var sist upp från vattnet. Det enda man behöver är faktiskt en stolpe (vägskylt förslagsvis) och ett snöre… När man inte har något takräcke villsäga

  • rrd

    Medlem
    26 november, 2008 vid 17:11

    När vinden äntligen kom tillbaka fick vi surfa i röd solnedgång. Känslan påminde mycket om skidåkning i mycket snö. Mycket vitvatten o röda toner, fin vinkel men ganska byigt. Repris i morgon?

  • jalla

    Medlem
    26 november, 2008 vid 18:54

    Ja Apel blev det inte med tanke på att det möjnade mer o mer vid elva tiden!! Men kunde inte låta bli o åkte till Vallda sandö vid lunch för att kolla läget och överaskat blev man ju när havet typ kokade och riggade 4.7 och seglade en 45 minuter toköverrigad och slängde på 4.2 och fick skit bra surfing i 2 timmar till 🙂 Såg på Onsala mätaren (efteråt) att det hade ökat till 17 m/s
    Tål att nämna en gång till…. Vallda Sandö är klart underskattad!!
    Skit bra vinkel på väst/nv och bra hoppramper, bra att rigga och gå I.
    Lite ensamt dock men så blir det ju när (alla) ska trängas i Apel i mycket mindre vind 😉
    Askim imorgon 🙂

  • doc

    Medlem
    26 november, 2008 vid 22:31

    Galet skumt väder men hej å hå vilken vinkel och vilka cleana vågor det blev på eftermiddagen! Min förkylning gjorde att jag kastade in handduken redan efter 30-40 minuter men vilka minuter! Och vad coolt det var att sitta insvept i en filt i bilen och se folk ladda killer och bakåt i solnedgången. Fasen vad nivån är hög.

    Rock on!

  • robinthewater

    Medlem
    26 november, 2008 vid 23:18

    Apelviken när den är som bäst. Fin vinkel, snygga vågor och bra tryck i 5.0. Att solnedgången sedan klädde både himel och vatten i ett obeskrivligt rött skimmer gör det hela oförglömligt. Jag segalde 45 min efter solnedgång tack vare de självlysande molnen. Min bästa dag i Apelviken någonsin? Kanske…

  • lars_k

    Medlem
    27 november, 2008 vid 06:42

    Ja tacka vetja solskimmret som förlängde dan en halvtimme. Allt på vattnet blev orangt. Blev ju riktigt fint trots tveksam inledning, bra vågor och vinkel!

  • sinker

    Medlem
    27 november, 2008 vid 22:12

    Doc: kan du inte rota fram ett sånt där vinddiagram och posta det här i tråden? Jag ska klippa ut det och klista upp på skärmen så att jag ALDRIG missar ett sånt tillfälle.

    Shit, jag tror det var min bästa vågsegling i Apel någonsin. Trots byig vind, tjocka handskar och behov av pannlampa.

    Ni som var där vet vad jag pratar om… känns som vi fick dela på en magisk naturupplevelse.

    /sinker

  • doc

    Medlem
    27 november, 2008 vid 23:27

    Diagram var det ja…
    Dom kommer från Onsalamätaren. Klicka på “history” längst ner på sidan.

  • sinker

    Medlem
    28 november, 2008 vid 10:16

    Och for the record så ska det alltså vara den 26:e, dvs ca 12 m/s och 285 grader. Kändes faktiskt mer som 300…
    /sinker

  • lars_k

    Medlem
    28 november, 2008 vid 10:26

    Jag kollade Apel-mätarn när jag kom hem och den var uppe i drygt 300 grader när vi var ute. Alltså nästan NV och mkt nordligare än Onsala som aldrig kom över VNV. Stämde bra med FRV-prognosen iofs, som hade nordligare pilar vid VBG än vid Onsala.
    Gäller att ha koll på de små detaljerna helt klart! =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apel i morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.