Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken 25 december!

  • Apelviken 25 december!

    Publicerad av johan-s-2 på 25 december, 1999 vid 20:33

    Kom över kullen ner till viken, helt vitt!
    Jag och Kalle riggade våra 4,7:or.
    För att inte frysa allt för mycket i våtskorna tog jag
    strumpor och plastpåse och därefter våtdräkt sko,
    fungerade väldigt bra (ända tills påsen gick sönder).
    I början var 4,7:an lite liten men vinden ökade och
    4,7:an funkade perfekt.
    Vågerna längst ut i viken var faktist de största jag har sätt där.
    Seglingen funkade oxå bra, kom runt helt i ett antal bakåt
    men jag har lite problem med att landa dem, men det kommer lá.

    Är det någon annan som har varit ute i dag?

    MVH
    Johan S

    johan-s-2 svarade 24 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fredrik-b

    Medlem
    25 december, 1999 vid 21:42

    skönt,.. Jag ska ut och vågsurfa imårrn (söndag) med en polare här i Bua, på ett secret spot, det ska blåsa SW 10 imårrn. Hur många var det som var ute idag?… Är sugen på att windsurfa, var nån vecka sen…
    Hoppas vi ses på vattnet nu i veckan om jag kommer ner… HÖrs
    MVH
    Fredrik S-43

  • johan-s-2

    Medlem
    26 december, 1999 vid 12:28

    Först så var det bara jag och Kalle, men när vi gick upp kom det två killar ut från klubb huset, så med lite
    vilja kan man säga att det var fyra stycken ute.

    Hur stora vågor går det i Bua på sydväst?

    Själv har jag aldrig vågsurfat men det värkar grymt, skall ner till Lanzarote på påsk och då har jag tänkt
    att hyra en bräda.
    Är det någon som har lite info om Lanzarote både våg och windsurfing tips motages tacksamt.

    MVH
    Johan S

  • fredrik-b

    Medlem
    26 december, 1999 vid 15:26

    Aloha

    Coolt, nästa gång det blir lite varmt och med lite tur sol ska jag nog ut i Apelviken och windsurfa. Idag hade vi ungefär huvudhögt på eftermmiddagen,, men det var mycket större på förmiddagen när det fortfarande blåste , när vi kom ut var det bara några sekundmeter, solen försvann lite med.. men vi hade kul ändå, min polare fick enligt honom den bästa åket nånsin. Där vi var först blev efter ett tag lite för stökigt och farligt för att surfa, precis framför vågen ligger nämligen ett utstickande klippstycke som jag höll på att krossas mot, men som tur var efter ett tag kom jag därifrån och kunde få normal piuls efter att ha haft typ 200… =).. men nog om det, vi drog på “upptäcksfärd” och letade lite fler nya spots, vi har hittat 3 nya ställen som kanske blir mer testade nu i vår. Enda vi frös om vad händerna, fast min polare frös inte nått… Vi hittade ett roligt ställe, det är en klipprygg som ligger bredvid lite berg, precis under ytan, så ställer man sig där, så när en våg kommer blir det som en katapult färd, helt Psyko… Testa att vågsurfa i sverige sen när du kommer hem, det är jävligt kul som komplement till windsurfingen, du kan vågsurfa både när det blåser “för mycket” och för lite, men för att vara ärlig så tycker jag personligen windsurfing KICK ASS men alla tycker olika, smaken är som baken—delad….

    Bor du i Varberg?…
    Jo du undrade om Bua blir stort på SW..?
    Bua strande heter stället som man kan windsurfa på, det påminner om Hoókipa lite, en liten sandstrand och sen är det stenar längs vattenbrynet och klippor en bit upp. Men det kan bli stort och rent här, sw blir onshore här men väst ger lite sid i vinden, när det blir ok bryter vågorna i mitten av den halv-bukten. vind över 12 m/s är att rekommendera, annars är det mest beachbreak.
    Jag bor bara 2 min gång från detta Spot, men Apelviken är oftast bättre måste jag säga, sen är det inte så kul att bli spolad här för det kan sluta med att man får gå hem med många delar om det inte vill sig. Om du trots detta vill uppleva lite wild-life kan du maila mig, om du behöver mer info hur man kommer hit…

    Häng löst

    MVH
    Fredrik B, s-43

  • johan-s-2

    Medlem
    26 december, 1999 vid 15:43

    Tjena
    jag bor i Frillesås vår sommar och höst annars i Gbg, men nu när man har körkort är det ju inga
    problem att ta sig ner.
    Jag känner till Bua någorlunda min farsa har en segelbåt där så jag har varit där och fixat en del, men har aldrig sätt
    några feta våger när jag har varit i närheten, men det är klart jag har nog aldrig varit där när det har blåst ordentligt.
    Bor du i Bua eller?
    Vad skall man ha för vågsurfingbräda som nybörjare i Sverige?
    Tacksam för lite info om spots i närheten.

    MVH
    Johan S
    j.stolt@spray.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken 25 december!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.