Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken eller Läjet???

  • Apelviken eller Läjet???

    Publicerad av canoya på 29 augusti, 2005 vid 08:03

    I lördags var jag i Apelviken och körde och tyckte att det blev rätt så stökiga chop när man kom utanför vågbrotten. Hade det varit renare vågor i Läjet med den riktning på vinden som var i lördags? Ska man som jag åka 18 mil enkel resa så vill man ju köra på den strand som är bäst när man väl kommer iväg till kusten. Jag skulle tro att vindriktningen i lördags var ganska precis sydväst? Stämmer det ni som är mer hemma i Varberg?

    Förhoppningsvis blir det någon mer resa västerut i höst.

    lars_k svarade 18 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • tdk

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 08:08

    SV blir onshore i lejet..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 08:17

    I lördags var det precis rakt in i viken i lejjet. Inte optimalt.

  • the_novice

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 09:02

    Visst blir SV ganska rakt in i Lejet men jag tycker ändå det blir bättre vågor där än i Apel….

  • basse

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 09:13

    Mellan 0615 och 0830 var det iaf riktigt najs i Lejet idag!! Bara jag och M_C ute och gottade oss!!

  • adde

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 09:16

    Då ska du inte med ner i kväll?

    Ser ut att kunna funka i morgonbitti också.

    /adde

  • basse

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 09:22

    Njae… lite seeeeeg. Skall tvätta också. Skulle va imorgon iså fall… eller ikväll… eller inte. Kan inte tänka och knappt läsa på skärmen för jag har för mycket salt i ögonen… He he

  • the_novice

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 09:25

    Strongt gjort, men hur går det att jobba efter surfet?

    I och för sig så får jag väl inte så mycket gjort nu heller, sitter mest och tittar ut på vajjande träd och min fullastade bil…

    Adde, hur går det med Quatron?

  • adde

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 09:59

    Den ser ut att gå mot sthlm på fredag…

    /adde

  • basse

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 11:26

    Går rätt bra men det är nog bara för att vi inte har något att göra. hehe

  • drakglenn

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 06:22

    Svar till:


    Mellan 0615 och 0830 var det iaf riktigt najs i Lejet idag!! Bara jag och M_C ute och gottade oss!!

    [/ QUOTE ]

    Kul för er, då plockade ni nog det bästa….
    vinden droppade under förmiddagen, jag kom 09.30 och riggade 5.7 då det såg klent ut, tog några kryss för att komma till yttre som jag inbillade mig skulle ge mer, men i stället för ett bryt gick mastfotena och säkerhetstampen av, brädan stack iväg och att överge den helt nya riggen för att kasta sig efter en sketen bräda för 1000:- var inget lätt val….. men ett RÄTT val.
    Fick tag på riggen igen och knöt nedhalstampen runt de främre stropparna och dragade in på häcken in vilket tog sin tid, INGEN seglade ut för att kolla om det var okej…..(dåligt).

    nå ja..
    Det var onshore i Lejet, i Apel var det lite vinkel men mindre vågor.
    Hämtade upp en Race bace hos Udden/Wallen men lyckades ändå missa kvällsåket i Kippen som enligt enligt polarna levererade…..

    //Glenn

  • lars_k

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 07:09

    Fasen Glenn! Har tänkt på om nåt sånt skulle hända. Man kan driva omkring rätt länge där ute om nåt pajar. Bra att du kom iland med alla grejorna och dej själv i behåll. Egentligen borde man kanske inte segla Åsa-yttre ensam…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken eller Läjet???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.