Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken *ORKAN PICS*

  • oaxen

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 09:26

    @Falle 359891 wrote:

    Seglet jag körde på var ett barnsegel, 2,2 Naish Ripper som är ett Force i miniformat. Idag kom även bommen tilll det seglet, superliten!!!

    Vad väger du?

    Har aldrig hört talas om någon fullvuxen människa har seglat så litet segel, någonsin!

    Måste vara någon typ av rekord!

    Ring Guiness!

  • robin

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 09:43

    @Mat 359708 wrote:

    här några shots på Falle och Mr Rambo!

    /Mat

    Klicka på bilden för större format

    Ni måste skicka bilderna till surftidningar. Både Boards, Windsurf och Surf lär ju publicera!

  • falle

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 10:11

    Väger 75 pannor. Säkert någon som varit ute med ett 2,2 tidigare…
    /Falle

  • bananen

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 10:37

    Hur var det egentligen att segla med 2.2? Finns det någon stabilitet alls i ett sådant segel? Kändes det annorlunda att vara överriggad med 2.2 än med 3.3? Jag är jäkligt nyfiken.

    Hursomhelst så var det fanimej heroiskt att gå ut. Ni är sanna hjältar, och, i de flesta andras ögon, jubel-idioter 😉

  • hakman

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 10:56

    Undrar om Stylepimpz hade stuckit ut om hade varit hemma? Nikke lär ju blåsa bort, men Kelso kanske hade lyckats… Då hade det blivit tråkiga Shakas i alla fall!

  • rasmus_w

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 11:10

    Jag har för mig att jag läste texter på nån segeltillverkares forum (eventuellt NP) från nån som klagade över att det inte gjordes riktigt små vuxensegel. Han hade ett egentillverkat segel på 2,5 kvadrat och påstod sig fått rätt mycket användning för det eftersom de minsta produktionsseglen rätt ofta blev för stora där han bode eller hur det var.

  • falle

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 11:15

    Bananen:

    Kändes bra att segla 2,2kvm. Hittade skotpunkt ganska bra och var inte vingligt alls. När jag surfat ut 200m ut så kom en vägg med orkanvindar och då blev jag tvungen att skota ut vind ur seglet. Jippade då och körde in igen. Tror någon uppmätte snitt på 28 m/s med stadiga toppar på 34. En bit ut så piskades kinden av vattendroppar som också gjorde att jag valde att jippa. Vinden var byig innan jag kom till “ren” vind. Hade en tamp för att kunna förlänga variotoppen med ca 80 cm. Tampen sträckte sig något och seglet fick en bula mitt på. Stack sedan ut igen, bulan spelade ingen roll…

    Ingen söndagssegling… 🙂

    /falle

  • rasmus_w

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 11:25

    En sak att säga till pozoseglare som kläcker ur sig att 33 m/s är väl inget är att det är skillnad på varm och kall luft. Luftmängden i seglet är mycket större här.

    Vad är det hårdaste nån seglat i nere på Pozo? Jag hörde för många år sen nåt obekräftat att Dunken skulle varit ute i över 40, eller att vinden ökat och ökat så seglare efter seglare gett upp och tyckt det blåst för mycket och när till sist Dunken gav upp blåste det över 40…

  • adde

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 13:59

    Jag var i Pozo en beryktad junidag 2002, tror det var 25:e eller 26:e. Endast dunken var ute med 2.9 NP search. Cutres mätare visade mellan 55 och 60 knops vind.

  • wilson56

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 15:52

    Mer bilder på Fadde och Rambo. Suddiga men häftiga att se. Respekt!

  • pln

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 08:06

    Vet inte vilka seglarna är men bidrar med några bilder från söndagen.

  • johnjrambo

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 08:23

    han med det blåa är Gurra om jag inte ser helt fel..o han med det röda vet jag inte vad han heter, men han hade lätt höjt gurras kommande film till två oscars om jag inte hade bytt batteri precis när han lägger av slam of the day, haha.
    Bra laddat!

  • bjornen

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 09:57

    @jOHNjRAMBO 360325 wrote:

    jag inte vad han heter, men han hade lätt höjt gurras kommande film till två oscars om jag inte hade bytt batteri precis när han lägger av slam of the day, haha.
    Bra laddat!

    Finns det några doldisar här i Sverige som inte gör väsen av sig varken på Steffo eller på stranden men som är skitgrymma på segla. sådär tysta tillbakadragna som man knappt vet vad dom heter. Lite som Ingemar Stenmark kanske eller är det dom vi hör om här på konfen som är “top of the line” ? Bara nyfiken.

    //Björn

  • endy

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 10:10

    Visst för tusan!
    Åk till ett bra ställe nån dag det går av, då rippas det utav “okända” seglare utan senaste prylarna och tusen klibbor i seglen!

    Rip it up!

  • hugeo

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 10:34

    ser messy ut hehe

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken *ORKAN PICS*

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.