Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Appelviken og Lejet til helgen?

  • Appelviken og Lejet til helgen?

    Publicerad av Oregistrerade på 14 mars, 2007 vid 14:41

    Hei på dere…jeg er en norsk kille som hadde sessongåpning på søndag (haby)
    Og til helgen ser det jo foreløpig ut som om det kan bli vind passende for appelviken på lørdag og kanskje Lejet på søndag.
    For min del ble det med mitt neopren utstyr ikke kaldt i det hele tatt på sandagen som var, men jeg ser at temperaturen som er meldt er lavere nå kommende helg.
    Mitt spørsmål til dere svenske så erfarne og flinke surfere er:
    1 Hva tror dere om temperaturen til helgen?, med tanke på deres erfaringer på denne tiden av året og slik klima er nå? Med nok neopren på hode hender og kropp vil det kanskje ikke være noe problem?
    2 Er det andre som har planer om å windsurfe i appelviken/lejet til helgen?

    Hilsen Nordmann

    Oregistrerade svarade 17 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • usel

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 15:04

    Om det bara är över 0 grader i luften är det helt OK. Vintern har ju varit väldigt varm.

  • usel

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 15:05

    Kommer vara nere om det blir vind!

  • andersbq

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 16:34

    1. Lufttemperaturen kommer vara runt 5 grader hela helgen.
    jag kör själv med Sola 6-5-4 mm torrdragkedja samt öppna vantar, har funkat utmärkt hela vinter, det är väl cirka 2-3 grader i vattnet, samma som de senaste 6 veckorna. Det var bättre i dec/jan, då var det fortfarande runt 6-7 grader. Men några problem är det verkligen inte, särskillt inte om man är medlem i Varbrgs Vindsurfingklubb, får då har man varmt omklädningsrum och kaffekokare!

    2. På lördag den 17/3 ska det i Varberg blåsa cirka 10-12 m/s väst, (enligt proffskällor) ev lite regn, på söndag runt lunch cirka 3-7 m/s NW. Om det är så kan jag garantera minst 10 man ute i Appleviken på lördag. Hoppas själv hinna ner en kortis på eftermiddagen. Om du ska ut på söndag, gäller tidig morgon 07.00-09.00. Prognosen är cirka 70% säker.
    //Anders

  • Oregistrerade

    Gäst
    14 mars, 2007 vid 20:49

    Tuuuuusen takk for info..og tusen takk for et seriøst forum og så venligsinnede og gjestfrie folk på forumet deres…70% sikkerhet holder for meg..blir nok å se i Varberg I helgen ut ifra det 🙂 selvsagt om meldingene holder seg.
    Hilsen Normannen

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Appelviken og Lejet til helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.