Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Aquapac Sports Mini armhållare nytt för 2006

  • Aquapac Sports Mini armhållare nytt för 2006

    Publicerad av mrpop på 15 februari, 2006 vid 14:46

    207 som rekommenderats tidigare som vattentät förvarare av Foretrex 201 verkar ha försvunnits från Aquapac, Ny är:

    Pro Sports Mini 206 (155 mm lång och 150 mm omkrets):

    Nån som redan provat om den är bra?

    “Fodralet PRO sports och Pro Sports Mini är användbart även för mobiltelefoner och GPS. De är tillverkade av ett mycket kraftigt material för verkligt krävande bruk. De kan fästas på arm eller ben med ett neoprenband med kardborrelåsning.”

    206.jpg

    svanvik svarade 17 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • jps

    Medlem
    15 februari, 2006 vid 15:12

    Den ser lite onödigt stor ut tycker jag

  • the_novice

    Medlem
    15 februari, 2006 vid 15:18

    Precis, lite onödigt stor till en fortex men säkert bra till större gps’er.
    Däremot ser det ut att saknas infästning för ett snöre att ha runt halsen?
    Efter en säsong så är min kardborre rätt kass och då det är gott med en extra säkerhet!
    Eller finns det ett urtag längst ned? Är lite svårt att se…

  • jps

    Medlem
    15 februari, 2006 vid 15:29

    Behöver man verkligen en aquapack till foretrex? Av vad jag läst så verkar huvudproblemet vara att den klockliknande infästningen inte är att lita på. Vilket fodral som helst som skyddar hyfsat mot vatten och som går att fästa på en själv borde väl funka?

  • jester

    Medlem
    15 februari, 2006 vid 15:32

    Vet att flera fått nya Foretrexar via garantin pga läckage. Jag hade använt en aquapak även till foretrexen… Då får du garanterat tätt och en bättre fästanordning

  • speedjanne

    Medlem
    15 februari, 2006 vid 15:50

    Var köper man den i GBG eller på internet?

    Vill även ha den för mobilen så att man kan ringa sos när stena färjan kommer och man har brutit masten!

  • the_novice

    Medlem
    15 februari, 2006 vid 16:12

    Claes Ohlsson har en större variant att hänga runt halsen som funkar till mobiler, annars går det bra att köpa direkt från: http://www.aquapac.se/

    Fortexen har väl mest ett fuktskydd (101 har dessutom en batterilucka), och det är nog lite dåligt i tunga krasher där trycket säkert kan bli högt. Har kört ett år snart med Fortex 201 i aquapac och tycker det fungerar bra, remmen runt halsen ger lite extra säkehet också. Det jag är lite skraj för är att öppningen är nedåt och att aquapacen skall öppna sig på vattnet…

    Krasher är inga problem, har krashat i ca 25 knop ett par gånger utan att det hände ngt med aquapacken.

  • joth

    Medlem
    15 februari, 2006 vid 18:25

    Om man får tro hemsidan levereras 206 mini med snodd och kardborrband. Säkert så medföljer även karbinhaken som på 208.

  • jps

    Medlem
    9 april, 2006 vid 15:04

    Någon som provat någon av Aquapacmodellerna 600 Keymaster eller 090 Micro till sin Foretrex? Ser små och behändiga ut tycker jag.

    http://www.aqua-life.se/ovrigt.htm

    http://www.aqua-life.se/Mobiltelefoner.htm

  • Knatte

    Gäst
    9 april, 2006 vid 15:51
    JPS wrote:
    Någon som provat någon av Aquapacmodellerna 600 Keymaster eller 090 Micro till sin Foretrex? Ser små och behändiga ut tycker jag.

    http://www.aqua-life.se/ovrigt.htm

    http://www.aqua-life.se/Mobiltelefoner.htm

    Har inte testat dessa, men du kan ju inte fästa dessa uppe på armen, som man skall göra om man vill vara med och leka i GPS.speedsurfing.com

    Men annars funkar dessa säkert bra, men känns onödigt att köpa en sådan, när det finns en aquapack modell som passar precis till Foretrexen och kan fästas på våtdräkten.

  • jps

    Medlem
    9 april, 2006 vid 16:27

    Jag kör inte så fort så att jag kan vara med och leka där i alla fall 😉

    Hade tänkt att fästa i flytvästen (axelhöjd) på någon sätt.

  • jester

    Medlem
    9 april, 2006 vid 18:42

    Vissa av dom där funkar säkert bra. Jag fäster min aquapak med en karbinhake i flytvästen, och ett res¨rband med kardborre runt överarmen. Funkar bra det med, och man slipper något som sitter hårt runt armen.

  • getwet

    Medlem
    10 april, 2006 vid 15:27

    Vi tar det en sista gång nu, och hoppas att alla fattar därefter! Sedan lägger vi ned diskussionen om var GPSn ska sitta för en godkänd session.
    Mycket tydliga instruktioner finns i speedmanualen för den som vill vara med och speeda med sessions, för den som INTE vill vara med, gör vad du vill.

    Så här är det! Godkänd GPS ska användas, SE MANUALEN.
    Inställningarna ska vara korrekta, SE MANUALEN.
    Placering av GPS på kroppen ska vara enligt instruktion, SE MANUALEN.
    Någon form av vattentätt fodral ska användas, ABSOLUT under gemensam tävling. Om man sedan freerajdar utan så skyll dig själv!

    Egentligen både simpelt och mycket lätt att förstå, vill du vara med, gör som det står i manualen. Vill inte vara med, gör som du vill och tycker.

    Det finns anledningar till varför man försöker få till likvärdiga förutsättningar, och att göra det enkelt för RTK.
    Allt detta sker ideelt, RTK gör det på sin fritid, manualen skrivs och uppdateras på fritid, svara på frågor på fritid, försöka styra upp verksamheten så det fungerar på fritid. Respektera det och LÄS MANUALEN………där står allt ni behöver veta och varför. Därav en mycket matnyttig och fulllödig manual.
    Min privata reaktion är att väldigt många kräver……men väldigt få har skickat in en slant till GPS-speedsurfing!

  • jps

    Medlem
    10 april, 2006 vid 15:59

    Ursäkta så mycket då…

    Jag ville bara kolla om någon testat dessa varianter av aquapacs. Jag har inte skickat in några filer till till GPS-speedsurfing och skapat något jobb för någon. Jag har heller inte krävt något.

    Jag köpte i alla fall ett 090 Microfodral. Och GPSen ser ut att må bra där inne. Denna sätts fast utanpå på västen på vänster axel. Om detta leder till att jag inte får skicka in något till GPS-speedsurfing så får det väl vara så då.

  • jester

    Medlem
    10 april, 2006 vid 16:08

    Hohoho… Det funkar ju jättebra. saxat från speedmanualen:

    Endast en typ av placering är för närvarande godkänd av våra Timekeepers. GPS’en ska placeras på ena armen vid axeln så den har “fri sikt” uppåt mot den satellit-belamrade himlen. “Hackiga” spår på grund av dålig mottagning vid konstiga placeringar kommer med största sannolikhet att underkännas.

    Tror Micke käkat några konstiga piller igen. Han blir lite kinkig då… 😉

    Tveka inte att fråga i fortsättningen heller. Det som forumet (delvis) är till för iaf!

    /Jesper (som själv är lite kinkig då jag åkt på värsta infektionen som gör att det ser mörkt ut med surfpremiär ett tag till)

  • getwet

    Medlem
    10 april, 2006 vid 16:30

    Inlägget var absolut inte riktat mot dig JPS, men det har diskuterats här på forumet massor med ggr om ditten och datten. “jag vill ha den på benet” osv.

    Ville bara fötydliga här på forumet vad som gäller OM MAN VILL TÄVLA….Det går således inte att ha GPSn på benet eller innanför våtdräkten och sedan få ett godkännande av RTK. Många vill nämligen göra som dom själva tycker…..men se det gick inte.

    Om det verkade som om mitt inlägg var riktat mot dig är jag den förste att be om ursäkt, för så var inte fallet.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Aquapac Sports Mini armhållare nytt för 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.