Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Ascan Titan-skor varma nog för vintersegling?

  • Är Ascan Titan-skor varma nog för vintersegling?

    Publicerad av robin på 12 september, 2008 vid 21:46

    Tycker inte att de verkar vara 7 mm tjocka som de ska vara, och jag undrar om de är varma nog för segling när det är snorkallt i vattnet?

    pelleparon svarade 15 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ulrik

    Medlem
    13 september, 2008 vid 05:33

    Ja, de fungerar mycket bra. Jag körde med mina i februari med runt 4° i vattnet utan problem.

  • gurra1978

    Medlem
    13 september, 2008 vid 06:29

    Jag har för mig att de finns 7 och 5,5 mm. Är du säker på att du köpt rätt? Angående den som är 7 mm så lär du inte frysa. Lätt den varmaste vinterdoja jag testat och den kommer hålla dig varm på Torö i vinter.

  • lars_k

    Medlem
    13 september, 2008 vid 06:36

    Jag körde några pass i Februari och Mars med mina Ascan Titan 7mm utan att frysa. Riktigt förvånad faktiskt hur varma de var eftersom de inte kändes så värst tjocka och klumpiga. Måste vara titanlagret eller nåt…

  • robin

    Medlem
    13 september, 2008 vid 09:12

    @gurra1978 499406 wrote:

    Jag har för mig att de finns 7 och 5,5 mm. Är du säker på att du köpt rätt? Angående den som är 7 mm så lär du inte frysa. Lätt den varmaste vinterdoja jag testat och den kommer hålla dig varm på Torö i vinter.

    Så är det säkert. Får kolla upp det. Tack! Verkar vara ett bra val annars.

  • philip

    Medlem
    13 september, 2008 vid 09:25

    7 mm är riktigt varma och sköna.

  • pelleparon

    Medlem
    13 september, 2008 vid 15:43

    @Philip 499438 wrote:

    7 mm är riktigt varma och sköna.

    har dom tunna för vintersegling, har aldrig frusit……….om fötterna

    P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Ascan Titan-skor varma nog för vintersegling?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.