Senaste nytt Forums Vågsurfing Är det idé att laga knäckt bräda?

  • Är det idé att laga knäckt bräda?

    Publicerad av kris på 12 februari, 2009 vid 17:43

    Hm, min bräda råkade knäckas på mitten och jag undrar om det är någon idé att låta laga den?

    Den är inte helt av, laminatet på undersidan ser helt oskadat ut, men den har spruckit i ytskiktet rakt över hela ovansidan och ned på kanterna. Känns som skummet knäckts något på ovansidan också (ingen tydlig glipa dock) och den har delaminerat och känns svampig ca 3 cm kring brottet (har säkerligen hunnit suga upp lite vatten..). Stringern ser dock hel ut.

    Hur bra blir såna här lagningar (om man lämnar till ett proffs) – skulle ni gjort det eller är det ny bräda som gäller om man inte vill stå med två st 3’1 stumpar efter första vågen? 😀

    Info: det är en 6’2 fish, polyurethan, och den kommer i framtiden endast att surfas av lättviktare på snälla vågor..

    (Förresten, känner till Depontes, O’hana, Uffe mm, men finns det någon kunnig i Gbg?)

    kris svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • danielf

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 06:17

    Uffe i Varberg är nog den bästa i västsverige, men dyr. Fille är rätt duktig där nere också. Frågan är väl hur gammal brädan är, en sådan proffs lagning kostar nog närmare 2000 om det räcker, kanske bättre att köpa en ny bräda?!

  • krale

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 08:13

    CLS Uffe lagade en bräda med liknande skada åt mig. Se bilder:

    http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&catid=2&id=40958#40958

    Han gjorde ett riktigt bra jobb. Vet inte exakt vad han tog men har för mig att det var drygt två tusen som flygbolaget fick betala.

  • svenne

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 08:40

    Gillar du brädan tycker jag absolut att du ska laga.

  • kris

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 09:11

    Fantastisk lagning där Krale!

    Uffe blir nog över min budget förstås.. Brädan är ganska ny men jag köpte den begagnad, så påkostad lagning känns inte riktigt motiverat i förhållande till min surfing.
    Har dock fått kontakt med en här i Gbg som skall titta på den, så det verkar lösa sig. Låt vara att det inte blir Uffe-finish kanske 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Är det idé att laga knäckt bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.