Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är det lika tråkigt som det ser ut?

  • Är det lika tråkigt som det ser ut?

    Publicerad av storm på 4 november, 2001 vid 17:33

    När man är ute och vindsurfar så kommer kitarna på stränderan, med sina linor som man tror ska halshugga en, när de sedan drar ut på vattnet ser det så otroligt tråkigt ut. Som att ploga med en snowboard. När de hoppar hänger de bara där å dinglar. Jag tog mig en liten kurs i somras för att försöka få en någorlunda rättvis bild. Men då tyckte jag bara det verkade ännu tråkigare. Men jag höll ju bara på två dar. De två första dagarna på en vindsurfingbräda behöver ju inte heller de vara så roliga. Jag kanske uppfattade allt fel?
    Det känns som om det bara är en trendfluga och att det kommer att försvinna lika snabbt som det kom.
    rätt eller fel? det får framtiden visa.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 2001 vid 19:58

    Jag vindsurfar själv! Skitkul när det blåser…
    Men försök att hoppa 5-6 meter högt på plattvatten med en vindsurfingbräda i 7 m/s. Att det dessutom bara tar en sesång att komma dit försämrar ju inte saken. Att utföra flippar, grabs och olika konster tar dock lite längre tid. Försök att dra dig till minnes hur lång tid det tog för dig att gippa med en vindsurfingbräda. Sporten är rätt ny i Sverige så de som kitar med elegans är rätt sällsynta än så länge. Skaffa en kitevideo så kanske du ändrar uppfattning, men valet är ju ditt….
    SURF ON!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 08:21

    Skulle bara säga ett sanningens ord!
    Håll dig till ditt forum om det nu verkar så tråkigt, och respektera de som tycker att detta är det bästa som finns. Det är så här som det bildas osämja mellan surfare och kitare. Är det inte bättre att låta folk hålla på med det dom vill än att försöka “hacka” ner på folk.
    Nä sluta klaga.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 12:12

    och då får jag tillägga att ja det kan se ganska ofarligt ut när man hoppar, man störtar ju inte ner lika fort som med en windsurfingbräda. Men jag har ws i 10 år och känner mig dubbelt så uppskrämd med en kite i 15 ms än med 4.5 och surfbräda. Visst i fem ms så har man lång tid på sig när man hoppar och landningarna är mjuka och fina, men det är inte RIKTIGT samma sak i 15 ms………….. då har man adrenalin upp och UT genom örenon. Testa bara att hålla i kiten när det blåser såpass – ståfräs direkt. Just nu är det Många som lär sig i sverige och det är en massa slörande, men efter ca 10-15 ggr så har man sådan koll att man kryssar riktigt riktigt bra. Det är då det börja bli väldigt roligt oxå. Man kör fram och tillbaka i timmar och väljer bland skate influerade trick eller totalt high mania 5 meter upp och mkt mer. En väldigt soulkänsla faktiskt. Med wake naturligvis, eller twintip – hata directional(personligt iof).
    Så stick och köp en kite och bli soulman!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 12:54

    Kitesurfing rules, och sa är det med det!
    /Chrille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 22:08

    Indiid, Kitesurfing Rulez, kom ner hit till hawaii o se för dig själv det är fasen 10 ggr så många kitesurfare som vindsurfare.

    (Chrille; är du fortfarande på tenne? jag kommer nog ner en sväng när jag kommer hem från Hawaii, är du kvar om 4-5 veckor?)

    /Hugo

  • metallifredd

    Medlem
    5 november, 2001 vid 23:48

    Yo!
    Det är roligare än det ser ut!!!
    Började som wakeboard åkare och tyckte bara det såg fjantigt ut med dinglandet, men efter att ha sett
    Lou Wainman så va ja övertygad. Vad gäller trendfluga så tror jag kite e här för gott. På tarifa var det också fler
    kitesurfare än windsurfare. I sverige är det nog många som kommer att lägga av för det e lite lurigt i början,
    speciellt om man inte har en bra strand. Köp dig en stor kite och fortsätt så får du se…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 november, 2001 vid 14:39

    Det är ju för f-n. tvärtom.
    Vindsurfing ser skit tråkigt ut om man jämför,
    det tror jag dom flesta tycker.

    Vindsurfing = stenåldern
    ANDREAS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är det lika tråkigt som det ser ut?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.