Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är det värt att reparera en sprucken leading edge?

  • Är det värt att reparera en sprucken leading edge?

    Publicerad av matsbohlinsson på 11 augusti, 2014 vid 18:52

    Är det någon som har erfarenhet av att reparera en leading edge som exploderat enligt bilderna? En naish torch 11m.

    Måste man köpa en helt ny bladder eller kan man fixa en som spruckit såpass mycket?

    Tar tacksamt emot förslag på någon duktig kite-reperatör i Göteborg/Varbergs-området!

    axelh svarade 9 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • skoldpadda

    Medlem
    12 augusti, 2014 vid 06:02

    Själva bladdern lagar du lätt ( http://www.surfbussen.nu/underhall/laga-stora-hl-din-bladder/ ), men de kostar ju inte heller särskilt mycket nya (~1000kr). Själva tyget måste sys och det hade jag inte gjort själv. Tursamt nog kostar inte heller det så mycket. Rekommenderar Anna Kettisen i Göteboreg som varit mycket lätt att ha att göra med.
    Lycka till!

  • matsbohlinsson

    Medlem
    12 augusti, 2014 vid 07:43

    Ok bra! Jag skall ringa henne.

    Tack för hjälpen!

  • maui-mange

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 10:37

    Köp ny snåljåp…;-)

  • axelh

    Medlem
    26 augusti, 2014 vid 12:39

    @Skoldpadda 725974 wrote:

    Själva bladdern lagar du lätt ( http://www.surfbussen.nu/underhall/laga-stora-hl-din-bladder/ ), men de kostar ju inte heller särskilt mycket nya (~1000kr). Själva tyget måste sys och det hade jag inte gjort själv. Tursamt nog kostar inte heller det så mycket. Rekommenderar Anna Kettisen i Göteboreg som varit mycket lätt att ha att göra med.
    Lycka till!

    Är i samma situation. Hur får man tag på Anna?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Är det värt att reparera en sprucken leading edge?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.