Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Är du snäll och kastar upp min drake?"

  • "Är du snäll och kastar upp min drake?"

    Publicerad av sourra på 8 mars, 2011 vid 19:57

    “Japp” (0:40)
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=d-b5GYGAmZo”]YouTube – Kite accident[/ame]

    skotten svarade 13 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • rydstrom

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 20:14

    Jag gillart, det är så man ska launcha..

  • sourra

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 20:30

    Pang på bara

  • regfellow

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 21:13

    Skall man gå efter säkerhetstäket i seriösa kitekurser är det mycket i den filmen som är fel! =]

    Tänker mig för sedan en snubbe som jag bad att hjälpa mig att starta vände kiten på andra hållet (180 grader) och bestämt hävdade att det är så man startar… Var själv ny och funderade kort att det måste vara något expertsätt att starta, men kom till sans och bad killen lägga ner kiten…

  • pjoter

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 21:23

    Shit! lite manligare än en vanlig start. Ska nog börja träna på det där i lättvind, såg ju tufft ut i början iaf.

    Undra om han fick tummen upp eller om han bara tröttnade på att vänta.

    edit, insåg att man kanske borde börja använda en bättre fras än “har du lust att kasta upp mig”…..

  • roland

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 21:32

    gammal film! gammalt ämne! gammal sourra….

  • acemattias

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 23:39

    vada ¨kite accident¨ det ar ju en vanlig flygande start.

  • smaskens

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 07:54

    Galna holländare.

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 09:50

    det är en väg-100-i-höllviken-start.

  • pepa

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 10:14

    Han skulle ju kunnat häva det där ganska enkelt. Lite onödigt att dra kajten rakt genom fönstret.

  • lance

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 13:13

    Jag bad om hjälp i Åsa förra året och fråga en som gick kurs under dagen där om han kunde det och ville hjälpa mig. Visst sa han och tog tag i kiten. Medans jag är på väg tillrätt position släppte han den…… Gillar hundkroken nästa bättre än människor sedan dess 🙂 Slutade väl men mest tack vare förestående människor på filtarna runt omkring…..

    Om han fick sitt cert? Ingen aning…….

  • ursuspolaris

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 15:34

    Ska komma ihåg det här klippet så att man har ngt att posta när den vanliga frågan “måste man gå kurs?” kommer…

  • skotten

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 15:56

    hahaha, we should totally make a “noob” roll in habo this year from our deckchairs

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Är du snäll och kastar upp min drake?"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.