Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är en böjd bom fortfarande hållbar?

  • Är en böjd bom fortfarande hållbar?

    Publicerad av robin på 6 juni, 2006 vid 19:27

    Tjena! Jag har lyckats böja min bom, inte mer än att den fortfarande funkar men ändå tillräckligt för att det ska synas tydligt. Påverkas aluminiumets hållfasthet eller är det bara att fortsätta använda den tills jag böjer den ordentligt?

    /Robin

    robin svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bananen

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 19:48

    Om den böjdes i fullt utdraget läge kan du fortsätta att använda den till dina mindre segel. Bäjde du den mitt på typ kan du bara vänta på den stooora olyckan 😉

  • styret

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 20:40

    jag har kört på en böjd alubom i säkert ett år nu, bland annat fått åka mycket tvättmaskin i Syd Afrika och den ahr hållt för det. tyvär kan man nog inte säja att det är någon universel sanning. kan lika gärna pajja nästa gång.

    vad du absolut inte ska göra är att böja tillbaka den.

  • robin

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 07:39

    Det var precis det svaret jag hoppades på;-) Jag chansar helt enkelt.

    Robin

    styret wrote:
    jag har kört på en böjd alubom i säkert ett år nu, bland annat fått åka mycket tvättmaskin i Syd Afrika och den ahr hållt för det. tyvär kan man nog inte säja att det är någon universel sanning. kan lika gärna pajja nästa gång.

    vad du absolut inte ska göra är att böja tillbaka den.

  • robin

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 07:41

    Hej bananen!
    Tack för svaret! Vad spelar det för roll om den böjdes när den var utdragen? Har det med saken att göra var den är böjd? Jag kan fortfarande justera längden på den.

    Robin

    @bananen]Om den böjdes i fullt utdraget läge kan du fortsätta att använda den till dina mindre segel. Bäjde du den mitt på typ kan du bara vänta på den stooora olyckan -)[/QUOTE wrote:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är en böjd bom fortfarande hållbar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.