• Publicerad av anonym-anvandare på 20 september, 2001 vid 07:24

    Hejsan Alla!

    Jag har varit ute och letat efter en ny större kite en längre tid och jag tror mig nu ha funnit en. Peter Lynn har släppt en ny ARC med ett spann på 14,2 meter. Draken verkar vara grym. Vad jag läst om ARC så flyger de stabilare än inflatable kites samt att det genererar mer kraft än dessa .

    Då det inte har funnits några riktiga experter att fråga hur förhållanderna är mellan en ARC och en Wipika AirBlaist 11.8 så vände jag mig till en leverantör i USA som verkade ha god koll. Han skickade mig ett svar samt fw ett mail från en av sina kunder. (Läs nedan).

    Om nån mer en mig är intresserad av en Peter Lynn ARC 1420 så skall vi gå ihop och beställa en av Landskronasurf (Anders). Prata med han igår och desto fler drakar han beställer ju bättre pris får han och viseversa vi!! Så hör av er här om ni är intresserade.

    “> Rode new ARC last night in winds 10 – 12 and water barely whitecapping. On
    > 9.0 F1 this would have left me struggling to plane and doing downwinders on
    > my 22″ wide directional. With the 14.0 I had super rides flying upwind
    > with tons of power.
    > Its an incredible kite.
    >
    > No problems launching it alone. Laid it our trailing edge into the wind
    > with zipper open. It filled by the time I had my lines laid out. I
    > didn’t need to turn it on its end. I just closed the zipper and put some
    > tension on the lines till it got about 90% full and up she went. For the
    > final pre-launch fill I’m having good success putting lots of sand on the
    > trailing edge in the middle rather than the tips of the kite. This allows
    > it to fill in its natural curve with the tips and wings free and off the
    > ground. When it gets full enough to fly I jerk it out of the sand piles
    > and up she goes. In this regard, the new ARC seems more stable
    > underinflated than the 1120’s or 850’s.
    >
    > Flew kite with 44″ bar which worked great.
    >
    > Thanks again fro sending kite.
    >
    > Tim”

    /Fredrik

    anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kreitlersthlm

    Medlem
    20 september, 2001 vid 14:35

    Vi ska införskaffa en ARC snarast, typ en 840. Draken vi körde med tills igår exploderade nämligen… skitskitskit! vet du om L-A har wipika air blast bars? vi hade nog tänkt oss en sådan. /fredrik & david

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 september, 2001 vid 07:03

    Vet inte vilka bars de kör med men man kan ja alltid köpa draken “clean” och köpa vilken bar man vill!!!

    Hör gjärna av er angående ert köp så kan vi ju försöka att få ett bättre pris! (men jag säger bara det, Peter Lynn ARC 1420 verkar vara hur grym som helst med en par nya “features” och den draken är det man skall ha i dett blås fattiga land….(Tror jag…)

    Fredrik

  • d_dude

    Medlem
    21 september, 2001 vid 19:45

    Tja !
    Jag är intresserad av en 1420 men vad kommer den att ligga på för pris ???

    Kite or die!!! smile.gif / D_dude

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 september, 2001 vid 10:35

    De enda som har inne draken är en butik i USA vilka skulle ha en hel del för den 875 US…..Men det är den enda butik som jag sett har den!!
    Tror, hoppas att priset hamnar runt 7.500 (utan linor och bar hemma i Sverige) men vi får se!!

    Skall försöka kolla mera!

    /Fredrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 september, 2001 vid 11:22

    Enligt Peter Lynn Europe kommer draken att finna i handeln i feb, mars 2002. Priset är okännt!

    Jag kommer att vänta med att beställa en tills dess och är vi många som gör det så får vi nog till ett kanon pris!!!

    /Fredrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.