• _alexander

    Medlem
    22 september, 2003 vid 17:14

    nu måste jag fråga varför heter du ben hogan ( ett namn på ett stort golfföretag) eller är det ren slump? smirk.gif

  • basse

    Medlem
    23 september, 2003 vid 12:21

    Men vad tusan BenH … trodde vi skulle ha värsta svensklägret upp i Jerri i november?? smile.gif

    -Basse

  • dr-masse

    Medlem
    24 september, 2003 vid 14:47

    Oj, Buenos Aires!

    Spännande lär det bli…

    Ej seglat själv, med Gonzalo Costa Hoevel är väl argentinare… rysligt duktig formula-seglare, bland annat. finns på goncostah@yahoo.com.ar, han kan säkert svara på frågor.

    Ett hett ställe som jag läst om (ah, teorikungen!), dessutom:
    http://www.star-board.com/destinations/planet6.asp

    Surfa På!

  • ben-hogan

    Medlem
    28 september, 2003 vid 16:41

    Ben Hogan föddes 1912 i Fort Worth, Texas. Han är utan tvekan den störste golfaren genom tiderna. En hjälte.

    Läs “Hogan” av Curt Sampson, intressant även om man inte spelar golf.

  • ben-hogan

    Medlem
    28 september, 2003 vid 16:56

    Basse,

    Jag hade långtgående planer för Jeri: hade kollat in chefens gamla bil (VW Quantum, perfekt surfmobile), börjat plocka ihop lägenheten för att skicka hem till Sverige, fixat rabatt på några 430 master hos Hi-Winds i Rio, kollat upp ett beg 5.3 Core och ett 4.5 ifall att, sålt alla stora brädor (utom AHD slalom).

    Mitt kontrakt tog slut sista Augusti, och jag flög hem från semester i SWE den 29de Juli…. Rakt in i en ny deal, fyra veckor i Mexico City, o sedan Cordoba och Buenos Aires under hela September. Har fått ett offer som jag inte kunde refuse, så jag tar hand om det nya kontot…

    Det är bara att tacka och ta emot. Och snart har vi ett nytt GSM nät i Buenos Aires! smile.gif

    Det får bli Jeri en annan gång, och jag har bara hört att Argentina är riktigt bra för både windsurf och golf… Har ännu bara sett kontoret, hotellet och kundens kontor. Har kollat in ett 9.4 race om det skulle råda samma vindar som i Rio.

    Lycka till i Jeri och keep me posted! Vi kollar på att köpa ett hus i Nordeste, men det blir nog söder om Natal (jag lobbar för Cumbuco). Runt 15000 rallare vill de ha för ett ruckel 15 meter från vattnet… 40 kSEK, delat på tre. Bara en kul grejj…

    Fast egentligen borde man köpa ett hus i Jeri…har ingen aning om vad det kostar.

  • basse

    Medlem
    29 september, 2003 vid 06:56

    Du verkar vara en eftertraktad man Ben!!
    Klart jag skall låta dig veta hur resan blev och framförallt hur surfet är i Jeri. Skall kolla upp huspriserna i Jeri också.. smile.gif Förresten, du kan väl sälja in ett nät i Jeri också så får du ett par månader där uppe också tillslut.

    Vi hörs!
    -Basse

  • ben-hogan

    Medlem
    4 oktober, 2003 vid 19:17

    Vi jobbar på det!

    smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.