• Publicerad av anonym-anvandare på 22 maj, 2002 vid 09:19

    Den största ARXen (23.5) har en procentuellt större diameter på “leadingedgen” än de mindre storlekarna, (vilket medför ngt.långsammare och lättare vattenstartad). Är det någon som vet vid vilken storlek som dimetern blir större? 17.5an har mindre än 23.5an…hur är det med 19.5 och 21.5?

    anonym-anvandare svarade 22 år, 2 månader sedan 1 Medlem · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2002 vid 09:43

    allt över 15.5 är för stort och för långsamt, har kört en del med 19.5 tyckte den var lite väl trög, 15.5 tycker jag är den bästa storleken i Naish, vill man ha lättvinds kite ska man ha en Flysurfer dom är sjukt snabba och lättstyrda för sina storlekar.

    23.5 Naish har ju en leading edge tjock som en badboll. 19.5 är också HUGE.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 17:00

    Ja Flysurfer är väl stark för sin storlek eftersom det är en “foil” (tror jag?), och det finns foilar som är ännu starkare för sin storlek. Av egen erfarenhet med foilar så släpper infästningen för “briddlarna” om man använder dom lite överriggat, (vilket kan vara ett måste för att ha kul) och det är inte lite briddlar.
    nic

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 17:04

    Ok då vet jag att det är upp till 15.5 (eller 17.5 som jag testat och tycker är “smal”) som leadingedge är smalare (procentuellt).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 17:16

    gillar FS,de känns gedigna, bra klös som fean, 12 MastAir har mycket bättre drag och fart än 19.5 Naish, vi har fått hem en 16 MastAir nu ska ut o testa den imorrn lär vara en del draaaaag.

    kom ner till invigningen på Lördag i Habo och testa själv.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 18:22

    Läste en artikel om en 23.5 med smal leading edge. Gick inte att vattenstarta men hade grymma kvaliteer. Kanske nåt att satsa på i framtiden. Kiten var en specialgjord ARX.

    /Peps

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 maj, 2002 vid 21:59

    hörde att X2:an skulle vara överjävligt snabb även i stora storlekar…

    ska testa en på Lördag… eller imorrn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.