Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askim eller Varberg??

  • yann

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 09:36

    Du ska ha grymt flyt om du prickar in bra vindförhållanden i Askim. Så gott som alltid byigt om inte vinden ligger i EXAKT rätt riktning. Bättre att satsa på Varberg där man har bra nybörjarspots från rak syd (via väst) till nord.

  • neven

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 09:51

    Björkäng är grymt. Funkar på det mesta västligt och gott om uttrymme.

    Askim är svårt med vindriktning och dessutom inte särkillt stort.

  • henkeman70

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 14:34

    Håller med ovanstående. Varberg/Björkäng är bättre för noobs.

    Lycka till! 🙂

    // Henke

  • milkman

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 20:04

    Ring Fredrik. Han kan hålla dom på båda ställe, beroende på vad som passar för dig och vädret å så.

    073-928 66 02

  • yfo

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 21:47

    Tror inte du kommer få något neutralt svar här. Med tanke på den första som svarar dig har en signatur av fahlensurf som har surfkurser, vart då? Jo Varberg. haha

    Försök få tag i någom som gått kurserna och fråga om dom är nöjda. Eller häng med en kunnig kompis ut gratis.

    Kanske någon här som gått kurser, vad tyckte ni?

  • nic

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 23:11

    @yfo 387516 wrote:

    Tror inte du kommer få något neutralt svar här. Med tanke på den första som svarar dig har en signatur av fahlensurf som har surfkurser, vart då? Jo Varberg. haha

    Försök få tag i någom som gått kurserna och fråga om dom är nöjda. Eller häng med en kunnig kompis ut gratis.

    Kanske någon här som gått kurser, vad tyckte ni?

    ??

    Tycker det är en rättvis bedömmning av Askim som kitespot.
    Tror inte nån här har kommenterat själva kursen.

    nic

  • andi_j

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 08:03

    Som ovanstående säger
    Askim, inget bra spot för noobs!

  • yfo

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 09:37

    Citerar hans inlägg:

    Undrar var ni tycker dom har bäst


    >kurser <
    Askim eller Varberg?

    Kan det bli mer tydligt?

  • texmurphy

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 10:51

    Får jag säga något?

    Jag tycker att jag fått det svar jag behöver…. jag värdesätter utrymme när jag skall lära mig något. Vet jag att jag inte behöver lägga all kraft på att inte vara i vägen så kan jag lägga mer kraft på att faktiskt lära mig. Altså giganto plus till varberg. Fördelen med Askim är att det är nära och jag inte behöver köra massa mil i onödan om det inte är bra vind.

    Jag har fått svaret på den frågan jag ställde. Sen om den var “rätt” formulerade eller inte spelar mindre roll.

    Sen så tycker jag faktiskt att svaren på Askim som noob spot är rätt ärliga och faktiskt känns mer som “Askim är inte så lätt surfat” än “Vi vill inte ha noobs i Askim”.

    Tex

  • henkeman70

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 11:41

    @yfo 387625 wrote:

    Citerar hans inlägg:

    Undrar var ni tycker dom har bäst


    >kurser <
    Askim eller Varberg?

    Kan det bli mer tydligt?

    Helt riktigt. Väldigt tydligt.

    Den teoretiska biten på kurser är troligtvis jämbördig oavsett vem “av de stora” som håller i den. Så att satsa på Varberg/Björkäng borde vara, vindmässigt sett, bättre.
    Att få jämn vind är särskillt viktigt när man är noob. Det är jobbigt nog att ha koll på prylarna, även i jämna vindar.

    Vill du prompt ha North kites som introduktionskites(som de kör på i Askim), kan du säkert få en instruktör därifrån att ta med dig ner till Varberg/Björkäng om du frågar snällt.
    Andra märken är varken bättre eller sämre. Lite skillnad är det på olika lösningar och sådär, men det är inget man behöver tänka för mkt på som noob. “Småsakerna” blir viktigare när du lärt dig köra och har lite koll på prylarna.

    Jag tycker INTE att du ska dra ut med en polare som kan surfa. Han lär ha eld i byxora och bara vilja komma ut på vattnet själv.
    En betald instruktör kommer att stå brevid dig, svara sakligt på alla möjliga frågor och ta ANSVAR för din och andras säkerhet.

    Lycka till! 🙂

  • lelleee

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 16:06

    TexMurphy:

    Jag är instruktör för Walléns och vi har vårat surfcenter i askim.

    Därför har vi askim som utgångspunkt men om det blåser någott annat än sydväst så håller vi givetvist kurserna där det är lämpligt (Rågelund, Björkäng m.m)

  • pepa

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 16:54

    Jag har inte eld i byxorna, jag vill inte kajta. Däremot vet jag många instruktörer som lämnat sina elever med kiten i luften och stuckit ut själva hahaha. Ingen nämnd men en av dem heter HUGO!

  • texmurphy

    Medlem
    2 juni, 2007 vid 10:13

    med tanke på hur fullbokat det är så skall jag kolla upp både vbg och wallens när det finns tider…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askim eller Varberg??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.