Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askimsviken – efter jobbet i morgon torsdag

  • Askimsviken – efter jobbet i morgon torsdag

    Publicerad av mangew på 17 september, 2003 vid 21:16

    Åker ner till Askimsviken (Hult) efter plugget i morgon, kul om vi blir några! Det ska ju blåsa bra sydväst 🙂 / MW laugh.gif

    hutter svarade 20 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 september, 2003 vid 22:05

    Hela dan!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 september, 2003 vid 22:08

    kommer oxå dit efter plugget
    /Fredrik

  • mangew

    Medlem
    18 september, 2003 vid 05:18

    Kul! Det blir bra! drar ner vid fem snåret /MW

  • danielsan

    Medlem
    18 september, 2003 vid 07:45

    kommer oxå ner vid 17 tiden.

    Får se om det blir lika trångt som i måndags…

  • pet

    Medlem
    18 september, 2003 vid 08:29

    Är det någon som vet om dom har tagit bort badbojarna med rakbladsskyltar för säsongen än?? Drakarna har ju en förkärlek att driva på dom skyltarna. Hur många var där i måndags? och exakt hur trångt var det då? Vi (3) funderar på att dra till Getskär med spegelvatten deluxe, men en nostalgitrip till Askimsviken kanske inte är helt fel.

  • hutter

    Medlem
    18 september, 2003 vid 08:32

    är det askimsviken i Göteborg ni menar?
    ligger Getekär i närheten med, var i så fall?

  • pet

    Medlem
    18 september, 2003 vid 08:40

    Askimsviken i GBG, korrekt. Getskär ligger i Stora Höga, strax söder om Stenungsund. Kanon vid sydväst, dock benknäckargrunt.

  • hutter

    Medlem
    18 september, 2003 vid 08:57

    Svar till:


    Askimsviken i GBG, korrekt. Getskär ligger i Stora Höga, strax söder om Stenungsund. Kanon vid sydväst, dock benknäckargrunt.

    [/ QUOTE ]

    man tackar för svaret smile.gif

    offta folk där?
    kanske skall åka ut och ta en titt någon dag smile.gif
    har någon vägbeskrivning?

  • pet

    Medlem
    18 september, 2003 vid 09:31

    Har inte varit där så mycket, men det har varit fem, sex styckna ute när vi har varit där. Om du kommer från Götet:
    Kör mot Stenungsund – sväng av mot Stora Höga – kör förbi Jörlanda – sväng in vid skylten Getskär – fortsätt rakt fram tills du kommer till en stor grusplan och en gräsmatta och FINT plattvatten.

  • hutter

    Medlem
    18 september, 2003 vid 09:35

    tackar igen smile.gif

    och till Askim?
    mycket folk? bra vid vilka vindar?
    vägbeskrivning?

  • pet

    Medlem
    18 september, 2003 vid 09:55

    Askimsviken ligger Vid Askimsbadet. Kör ut mot Järnbrottsmotet, styr kosan mot Särö, efter en stund står det skyltat Askimsbadet. Själv körde jag mycket där för ett par år sen, men antalet superba dagar var lätträknade. trångt, byigt. Men riktigt bra ibland om det vill sej med sydvästliga vindar utan västlig tendens. Är det någon som vet nått annat grymt ställe runt askimsviken förutom badviken?

  • hutter

    Medlem
    18 september, 2003 vid 12:30

    strålande smile.gif
    jag bor i Järnbrott smile.gif

    skall folk dit i kväll runt 18.00?
    Tjejen och jag funderar på att dyka upp och kolla lite på hur duktiga ni är smile.gif

  • andi_j

    Medlem
    18 september, 2003 vid 13:23

    Tjena
    När jag kom till Askim i måndags så kunde jag räkna till 12st järva surfare på böljan, och det var trångt! men det var väldigt byigt och svårt att hålla höjd så alla hamnade inne vid bryggan. Kan man bara hålla höjden så är det nog ingen fara att vara några stycken.

    Andi_j

  • hutter

    Medlem
    18 september, 2003 vid 19:29

    Hejsan!

    var förbi Askimsviken idag smile.gif ni kanske såg 3 förvirrade själar som stod och tittade runt 18.00-18:30 smile.gif var bla ute på piren en stund
    var grymt skoj att se allt på nära håll och live smile.gif
    jag kommer gärna ut och tittar igen någondag.

    en sak är säker, det blev inte lättare att stå imot att testa när man såg er hålla på och åka där ute

    tack en engång smile.gif

    hur mycket blåste det? från vilket håll?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Askimsviken – efter jobbet i morgon torsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.