Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Askimsviken – efter jobbet i morgon torsdag
-
Askimsviken – efter jobbet i morgon torsdag
Publicerad av mangew på 17 september, 2003 vid 21:16Åker ner till Askimsviken (Hult) efter plugget i morgon, kul om vi blir några! Det ska ju blåsa bra sydväst 🙂 / MW
hutter svarade 21 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
kommer oxå ner vid 17 tiden.
Får se om det blir lika trångt som i måndags…
-
Är det någon som vet om dom har tagit bort badbojarna med rakbladsskyltar för säsongen än?? Drakarna har ju en förkärlek att driva på dom skyltarna. Hur många var där i måndags? och exakt hur trångt var det då? Vi (3) funderar på att dra till Getskär med spegelvatten deluxe, men en nostalgitrip till Askimsviken kanske inte är helt fel.
-
är det askimsviken i Göteborg ni menar?
ligger Getekär i närheten med, var i så fall? -
Askimsviken i GBG, korrekt. Getskär ligger i Stora Höga, strax söder om Stenungsund. Kanon vid sydväst, dock benknäckargrunt.
-
Svar till:
Askimsviken i GBG, korrekt. Getskär ligger i Stora Höga, strax söder om Stenungsund. Kanon vid sydväst, dock benknäckargrunt.
[/ QUOTE ]
’man tackar för svaret
offta folk där?
kanske skall åka ut och ta en titt någon dag
har någon vägbeskrivning? -
Har inte varit där så mycket, men det har varit fem, sex styckna ute när vi har varit där. Om du kommer från Götet:
Kör mot Stenungsund – sväng av mot Stora Höga – kör förbi Jörlanda – sväng in vid skylten Getskär – fortsätt rakt fram tills du kommer till en stor grusplan och en gräsmatta och FINT plattvatten. -
tackar igen
och till Askim?
mycket folk? bra vid vilka vindar?
vägbeskrivning? -
Askimsviken ligger Vid Askimsbadet. Kör ut mot Järnbrottsmotet, styr kosan mot Särö, efter en stund står det skyltat Askimsbadet. Själv körde jag mycket där för ett par år sen, men antalet superba dagar var lätträknade. trångt, byigt. Men riktigt bra ibland om det vill sej med sydvästliga vindar utan västlig tendens. Är det någon som vet nått annat grymt ställe runt askimsviken förutom badviken?
-
strålande
jag bor i Järnbrottskall folk dit i kväll runt 18.00?
Tjejen och jag funderar på att dyka upp och kolla lite på hur duktiga ni är -
Tjena
När jag kom till Askim i måndags så kunde jag räkna till 12st järva surfare på böljan, och det var trångt! men det var väldigt byigt och svårt att hålla höjd så alla hamnade inne vid bryggan. Kan man bara hålla höjden så är det nog ingen fara att vara några stycken.Andi_j
-
Hejsan!
var förbi Askimsviken idag
ni kanske såg 3 förvirrade själar som stod och tittade runt 18.00-18:30
var bla ute på piren en stund
var grymt skoj att se allt på nära håll och live
jag kommer gärna ut och tittar igen någondag.en sak är säker, det blev inte lättare att stå imot att testa när man såg er hålla på och åka där ute
tack en engång
hur mycket blåste det? från vilket håll?
Logga in för att svara.