Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Askimsviken gbg

  • Askimsviken gbg

    Publicerad av garage på 9 oktober, 2001 vid 07:19

    Hej!

    Är Askimsviken bra vid S-SV. Är det nybörjarvänligt eller blir det bråddjupt fort? Vart håller man annars till i Göteborg om man är på nybörjarstadiet? Nåt långgrunt vore bra så man inte behöver bli så himla trött med en gång!

    /Nybörjaren

    anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:47

    Jag surfar mycket i Askimsviken. Funkar egentligen bara i ren sydväst. Inget bra nybörjarställe dock. I viken söder om Björlanda kil brukar nybörjarna hålla till. Man bottnar en bra bit ut och det är plattvatten. Kletig sumpbotten dock…

  • andreas-f

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:59

    Askimsviken är mycket bra vid SV, men vågorna kan bli ganska stora och det är djupt så det är inget riktigt bra nybörjarställe. Man ju förstås segla längst inne i viken, men för nybörjare rekommenderar jag hellre Björlanda Kile (iofs bäst på NV, så kanske inte aktuellt nu) på norra Hisingen. Där finns en liten vik, som är skyddad för vågor men ej för vind, djupet i hela viken är ca 0.5 meter. Bra ställe också om man vill träna plattvattentrick.

  • garage

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:00

    Är det helt värdelöst inne i viken eller? Stenigt osv. Funkar det inte att hålla på att öva lite strandstart osv där och göra lite smårepor fram och tillbaka eller? Det jag vill undvika är att dra mig trött i riggen och behöva simma tillbaka, steget från pråm till 100L var kanske lite stort!

    /Andreas

  • andreas-f

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 12:07

    Det kan nog fungera. Blir väl inga långa repor direkt. Se upp för stenpiren i södra delan av viken bara, i övrigt är det nog ingen fara vad gäller stenar. Jag drar för övrigt ut till Askimsviken om 15 minuter, fast jag går i längre ut. Borde bli bra med 5.0 idag? Lite rädd för att vinden kommer för mycket från syd men jag gör ett försök.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 18:11

    askim kan vara bra om du startar längst in vid stranden, där är det ganska långgrunt och sandstrand. det är ganska perfekt tror jag om du vill öva lite koratre sträckor fram och tillbaka utan att vattenstarta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Askimsviken gbg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.