Askimsviken i em

Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 7 månader sedan av Andreas F.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Andreas F
    Medlem

Nu kommer vinden! Hoppas vara ute i viken vid 4-tiden.

Ola H.
    Deltagare

Jag kanske kommer ner en sväng om jag det blir får sydligt för Åsa och jag inte hinner åka till Lejet.

Tänk på att empiriska stuier har visat att det är mycket bättre att segla i Fiskebäck på ren sydlig vind. Askim blir bra först på SSV (oftast väldigt byigt på S) medans Fiskebäck har en jämn och flera m/s starkare vind på S.

Andreas F
    Medlem

Det är bara det att Fiskebäck är ett så ruttet ställe att segla på. Jobbigt att gå i, fullt med sten och inga vågor. Om det är för mycket sydlig vind för Askimsviken drar jag hellre till Stallviken, Särö. Ok inte så mycket vågor där heller men ett ganska trevligt ställe att segla på ändå. Åsa skulle vara kul att testa (ser grymt ut på Ola H:s bilder) men jag är lite rädd för stenarna där. Hur som helst, jag åker om en timme ungefär. Återstår att se var jag hamnar.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998 ©2023 Surfzone - Share the Stoke

Tillåt pushnotiser och få de senaste händelserna direkt! OBS!! Gör även följande för iOS, välj
Vill du installera Surfzone-appen?

Progressive Web App (PWA) har installerats.

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account