Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äspet i veckan

  • foxsurfer

    Medlem
    6 november, 2008 vid 17:27

    Tack för idag! Grymt flås hela dagen! Synd dock att man knäckte brädan efter 30min…Men men blir ju lite ok bilder ialla fall!

  • martine

    Medlem
    6 november, 2008 vid 17:59

    Hrumpf! Hur oändligt avis är man inte då…

  • emil_h

    Medlem
    6 november, 2008 vid 18:37

    Fler….

  • endy

    Medlem
    6 november, 2008 vid 19:07

    Smutt! Det såg riktigt fint ut!

  • poopzilla

    Medlem
    6 november, 2008 vid 20:00

    Hoppfest och fett ladd, credd till seglare och fotograf

    Thomas

  • pjoter

    Medlem
    6 november, 2008 vid 20:19

    Grymt kört av många av er! Kul å kolla på vindsurfare som kan köra! 🙂
    Vem va de som satte dom riktigt höga cleana backrollsen?

    Va det inte byigt för er? vi med kites hade det tokigt byigt hela tiden… 🙁
    Go spot annars, väldigt liten yta som hade rena vågor tyvärr, ville inte riktigt ge oss in där förrän efter de flesta av er gått upp.

  • pelle_o

    Medlem
    6 november, 2008 vid 20:47

    En fin dag, bland de bästa på Äspet. Hamnade inte på bild men hade skitkul.
    Tycker inte det var byigt, hade bra drag i 4.0an hela tiden.
    Hyggligt att låta oss ha vågorna för oss själv, vi blir ju lite stirriga av alla långa linor;)

  • lars_k

    Medlem
    6 november, 2008 vid 21:23

    Japp, riktigt kul idag. Känns som det knappt kan bli bättre på det spottet. Fullpung 4.0 och optimal vinkel, dvs rak ost. Blev sideshore och ca gubbahögt. Extra kul eftersom man växte upp i den jävla hålan… 🙂

  • styret

    Medlem
    6 november, 2008 vid 21:28

    bild 3 i emils första post. heelvete vad jag hade velat vara där. stå och vänta in byarna med bästa polarna i solen en bra dag i sverige.

    Längtade till er idag. helt utan homoerotiska undertoner dock (for once).

  • dalton

    Medlem
    7 november, 2008 vid 10:40

    Brukar det vara större vågor, Hur är det längre ner i viken? Som pjoter sa riktigt grymt kört. Så att någon tog kort när vindsurfarna hade gått upp, blev det något vettig?

  • emil_h

    Medlem
    8 november, 2008 vid 10:54

    @Dalton 514219 wrote:

    Brukar det vara större vågor, Hur är det längre ner i viken?

    Brukar väl vara ungefär den sizen tror jag? Undrar när vi får uppleva samma förhållanden igen. En av årets roligaste dagar utan tvekan!

  • surfslusken

    Medlem
    8 november, 2008 vid 11:07

    Kan ni ta o släppa de här nu? Den där dan e redan historia, old news, pase` så sluta älta nångång!
    Nu blickar vi fram mot morrgon dan istället!

  • s66

    Medlem
    8 november, 2008 vid 11:50

    @Emil_H 514404 wrote:

    Brukar väl vara ungefär den sizen tror jag? Undrar när vi får uppleva samma förhållanden igen. En av årets roligaste dagar utan tvekan!

    Vilken dag asså, hade pangdrag i min 4,2 hela dgn! Kan bli ngt större men inte mkt, men då måste de ligga på hård vind lite längre. Blir aldrig som Gislöv i strlk…men jag tycker att de tom kan vara bättre i Äspet ibland för vågorna försvinner inte hela tiden som i Gislöv. En hit i Gislöv sen bara försvinner skuldran till Polen lr nåt…sjukt irriterande!

  • surfslusken

    Medlem
    8 november, 2008 vid 11:59

    @S66 514421 wrote:

    Vilken dag asså, hade pangdrag i min 4,2 hela dgn! Kan bli ngt större men inte mkt, men då måste de ligga på hård vind lite längre. Blir aldrig som Gislöv i strlk…men jag tycker att de tom kan vara bättre i Äspet ibland för vågorna försvinner inte hela tiden som i Gislöv. En hit i Gislöv sen bara försvinner skuldran till Polen lr nåt…sjukt irriterande!

    Kan tänka mej att de e så man upplever Gislöv när man tunnar ur innan dom bryter på riktigt lite längre in mot stenarna. Men testa me ett par stadiga cubatas innanför västen nästa gång så kanske du inte kycklingar ur!
    Stapplar man runt o stagvänder 200meter ut me en matsked bak i dräkten blir de inte mkt vågridning i Gislöv!

  • s66

    Medlem
    8 november, 2008 vid 16:33

    @surfslusken 514423 wrote:

    Kan tänka mej att de e så man upplever Gislöv när man tunnar ur innan dom bryter på riktigt lite längre in mot stenarna. Men testa me ett par stadiga cubatas innanför västen nästa gång så kanske du inte kycklingar ur!
    Stapplar man runt o stagvänder 200meter ut me en matsked bak i dräkten blir de inte mkt vågridning i Gislöv!

    Vet inte varför du aldrig kan ta att du missar en bra surfdag Ila…e väl inget o sitta här o förpesta varenda tråd för.
    Många tycker att du är rolig och det kan jag me tycka, men seriöst…kan du inte dämpa dig lite iaf.
    Matsked där bak….nja, mig veteligen så är du nog den enda som har seglat i 20år och påstår sig va vågseglare utan att varken våga rotera varken framlänges eller baklänges. Där snackar vi nog inte matsked, utan en fet skopa me kycklingar!
    Sen där med vågridning och Sverige kan vi ju långt om länge diskutera om det är bra eller inte, vissa tar det väldigt seriöst men frågan är ju…är det bra egentligen?

    Glöm sedan inte att jag faktiskt har bott på ostkusten mina första 30 år i mitt liv…

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äspet i veckan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.