Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Att bo kitevänligt i Aten

Taggad: ,

  • Att bo kitevänligt i Aten

    Publicerad av ronnis på 11 januari, 2013 vid 23:49

    ​Hej!

    Första posten. Be gentle 🙂

    Jag tänkte flytta till Aten i ett halvår med start i Mars, och har lite kite-relaterade frågor när jag ska hitta boende.

    1. Hur ser kitesäsongen ut? Om det finns en sån.

    2. Är det bäst på väst eller östkusten?
    Kanske ska tillägga att jag är nybörjare. Är uppe och kör, och håller med nöd och näppe höjd på plattare vatten.

    3. Boende. Jag kommer att arbeta nära “Metamorfosis” eller typ där E94 och E75 korsas. Jag vill inte bo längre än 30-40 minuters bilfärd från arbetet. Det får gärna vara lite livat, barer, resturanger, cafeer etcetera. Ja, och nära en kitespot såklart 🙂

    I första skedet är jag väl ute efter ett område att söka vidare i. Dels för att undvika områden med kriminalitet, men även för att avstånd på kartan kanske spelar mindre roll i grekisk rusningstrafik 🙂

    Aaanyway, är det någon som har några tips, eller kanske rent av bor eller känner någon som bor i Aten så vore jag enormt tacksam för lite input!

    ronnis svarade 11 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • ronnis

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 18:22

    Ser ut att finnas en kitepot i Glyfada, västkusten, vilket även ser ut att vara ett trevligt ställe att bo. Någon som har erfarenheter där?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Att bo kitevänligt i Aten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.