Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Att förlora en del av själen

  • Att förlora en del av själen

    Publicerad av johanneslarsson på 31 januari, 2006 vid 21:12

    Att sälja sin folkabuss är som att förlora en del av sin själ, jag sålde denhär bussen i sommras, kommer inte ihåg vad killen hette eller va han va ifrån, han skulle ha den och åka och vågsurfa med, jag tror till frankrike, han låvade att maila någon bild och ´berätta lite, men jag har inte hört något, man börjar bli orolig. någon som sett den i sommar? kanske åkt i den? vore kul att håra något.
    Någon annan som sålt en vw och har liknande erfarenheter?

    santawasasurfer svarade 18 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • johanneslarsson

    Medlem
    31 januari, 2006 vid 21:13

    åååå den matchar ju min keps

  • preppie

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 09:03

    Tjena, förstår hur det känns. Såg att nuvarande ägare är:
    Karl Mikael Hedberg, i Askersund, ny ägare sen 30 juni 2005.

    Ring honom vet ja, och kolla hur “hon” mår!

  • nenne

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 09:20

    Måste vara jobbigt för dig..

    Vet du vart stolarna kommer ifrån? Måste antingen klä om eller köpa nya till min buss. Ser nice ut!

  • johanneslarsson

    Medlem
    2 februari, 2006 vid 12:28

    såklart jag vet, det är GTE stolar, dom helt klart bästa stolarna till vwbuss, som ni ser så är dom grymt låga och skålade., så man sitter bra, vissa sätter in typ saabstolar och sånt, inte att rekomendera, men det viktigaste av allt, är att du sätter in stolar med rövvärme, värmen är ju grymt dålig i bussarna, men sitter man varmt så funkar det bra.

  • mexi_

    Medlem
    7 februari, 2006 vid 11:30
    johanneslarsson wrote:
    Att sälja sin folkabuss är som att förlora en del av sin själ, jag sålde denhär bussen i sommras, kommer inte ihåg vad killen hette eller va han va ifrån, han skulle ha den och åka och vågsurfa med, jag tror till frankrike, han låvade att maila någon bild och ´berätta lite, men jag har inte hört något, man börjar bli orolig. någon som sett den i sommar? kanske åkt i den? vore kul att håra något.
    Någon annan som sålt en vw och har liknande erfarenheter?

    Jag kan bara hålla med. Sålde min buss 99 pga för många barn och att jag ville ha loss lite pengar. Blev riktigt nostalgisk för ett par år sedan och tänkte att jag skulle köpa tillbaka den till varje pris……………..efter många om och men så fick jag till slut reda på att den exporteras utomlands till okänd ägare och destination…………..

    Jag sörjer fortfarande och funderar ofta på vad som har hänt……….:crazy:

  • johanneslarsson

    Medlem
    7 februari, 2006 vid 18:16

    nu va det ingen jättesorg att sälja just denna bussen även om den är en del av själen som jag sa, jag hade helt enkelt två bussar och behållde den jag tyckte va snyggast. mamma tyckte inte att det va normalat att som 18åring äga 2 st folkabusar från 70talet., men denna buss kommer jag nog aldrig att sälja,

  • jps

    Medlem
    7 februari, 2006 vid 19:07

    Den du behöll ser ju ut som en pärla men den gröna var råare…

  • donpedro

    Medlem
    8 februari, 2006 vid 16:47

    Näääää, fan klart de ska vara orange!

    Grymt fin kärra, måste gå å hämta en servett att torka av tangentbordet med.

  • johanneslarsson

    Medlem
    8 februari, 2006 vid 23:45

    den skulle må bra av en sänkning i alla fall, tycker att den är lite hög fram. bussen har dock fått skevt takräcke och krokig dropplist som måste fixas till. hade satt fast trialcykeln på taket ock körde under ingången till gården vid apelviken och skulle hämta en bräda som va på lagning, om ni vet han som lagar brädor och hyr ut surfrum precis vid järnvägen. hojen fastnade i taket i ingången och jag hann inte bromsa förren räcket glidit ända bak och cykeln låg på marken.

  • johanneslarsson

    Medlem
    8 februari, 2006 vid 23:49

    ps om ni kanske la märke till att hanns tak som man kör under hade ett stort jack i sommars och va mycket glasigare andra halvan av hösten så är det för att jag och några vänner har skruvat fast nya plåtar, grymt stålta faktiskt.

  • svenne

    Medlem
    9 februari, 2006 vid 06:50

    Ey mannen, din morsa har fel – det är helt okej med folkabussar i din ålder! 😀

  • santawasasurfer

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 20:56

    håller med

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Att förlora en del av själen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.