Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Att resa med sin utrustning

Taggad: 

  • ida_

    Medlem
    15 november, 2011 vid 21:27

    Kommer resa med Emirates till Manila i Filippinerna via Dubai där ingår bagage på 30 kg.

    Någon som har testat Golf Travel bag från Surfers? http://www.surfers.se/product.aspx?productId=2043&categoryid=82&brandid=-1 :confused2:

  • brange

    Medlem
    17 november, 2011 vid 10:00
    ida_;675434 wrote:
    Kommer resa med Emirates till Manila i Filippinerna via Dubai där ingår bagage på 30 kg.

    Det ska jag med! Åker 31:e december.

    Har du koll om man får ha två incheckade kollin med sig på de 30kg?

  • nick

    Medlem
    17 november, 2011 vid 10:14

    Vilken site bokade ni Emirates på?
    Jag kollade på Emirates website, men det skulle gå på över 13 000:- för flyg till Manilla när jag ska åka. :shocked:

    Vet ni om de har någon begränsning på bagagets längd?

  • ida_

    Medlem
    17 november, 2011 vid 18:18

    Brange: Jag uppfattade det som att man fick ha hur många kollin som helst. Men är inte säker… De ska ju trots allt ha en väldigt generös bagage policy.

    Nick: Mins inte vart jag sökte… pricerunner, flygstolen osv. Tror Emirates kom upp på de flesta. Jag köpte ToR Köpenhamn-Manilla för under 6000 kr…

  • brange

    Medlem
    19 november, 2011 vid 12:15
    Nick;675513 wrote:
    Vilken site bokade ni Emirates på?
    Jag kollade på Emirates website, men det skulle gå på över 13 000:- för flyg till Manilla när jag ska åka. :shocked:

    Vet ni om de har någon begränsning på bagagets längd?

    Jag bokade via kilroy.se, fick min för under 6000:- med:) cph -> mnl t&r.

    Angående bagaget längd så verkar det vara 3m.
    Läs mer här:
    http://www.emirates.com/se/English/help/faqs/FAQDetails.aspx?faqId=214958

  • nick

    Medlem
    19 november, 2011 vid 13:15

    Kanonbra idé att kika på flyg från Köpenhamn! Trots att vi bor i Stockholm så ser det ut som att det går att få ihop en bra mycket billigare resa om man tar den via Köpenhamn. Jag har inte sett någon som flyger från Stockholm som tar bagage tyngre än 23 kg, och accepterar längd så att det fungerar med kiteprylar, för passagerare i ekonomiklass. Dessutom har vi SAS eurobonus-poäng så att vi kan åka Stockholm – Köpenhamn ToR för 680 kr.

    Vi fick en träff på Gulf Air på våra datum. De accepterar oxå 30 kg bagage.

    Tack för tipset!

  • mikepunisher

    Medlem
    24 november, 2011 vid 09:42

    Hej.

    Reste med Thai Air till Bangkok.

    20 Kg incheckat och 7 Kg handbagage.

    Körde flysurfern som handbagage och packade resten i en ozone kitebag. (2 Brädor, en kite + sele och tillbehör)

    På arlanda frågade de vad bagen innehöll. Jag sade att det var vattenskidor. (Vattenskidor kostar inget att frakta så länge väskan inte överstiger 20 Kg)

    I Bangkok frågade de inget utan vägde bara in våra väskor och skickade dem vidare.

    /MIK

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Att resa med sin utrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.