Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att se upp med i Björlanda!

  • Att se upp med i Björlanda!

    Publicerad av jonas_l på 6 november, 2006 vid 20:41

    Någonstans ute i vattnet stack det upp ett järnrör som inte syntes ovanför ytan inne i Fågelviken, så se upp!

    Vi var några stycken som körde idag måndag mellan 12-15. En kille körde på ovan nämnda järnrör och fick ett ganska fult hål på undersidan av brädan.

    Jag har försökt markera på bifogad karta det område jag fick beskrivet att det inträffade. Som jag förstod var det ungefär 50 m från parkeringen längs stranden och ungefär 30 m ut i vattnet. Jag är dock inte helt 100%. Så om du som drabades ser det här vore det bra om du kan förtydliga. (Vet inte namnet, men du hade en JP RRW och ett Neil Pryde Combat 4.2)

    Vattnet var ganska högt idag, men jag kan inte minnas att jag har sett något järnrör sticka upp synligt ur vattnet tidigare.

    //Jonas

    johnjrambo svarade 17 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • robinthewater

    Medlem
    6 november, 2006 vid 20:47

    Jo då, det finns allt ett järnspett vid ditt röda kryss. Jag har alltid tolkat det som ett “kör inte innanför detta märke”-märke. Man måste alltid passa sig för att speed-segla nära land i Björlanda! Trist med brädan.

    I Apelviken däremot såg jag inga järnspett…

  • bananen

    Medlem
    6 november, 2006 vid 21:20

    Been there – done that!

  • danneman

    Medlem
    6 november, 2006 vid 21:28

    men va fan ta bort skiten då eller stoppa nån pinne i röret .. detta verkar vara ett jobb för berlanda surfers!! bra att ni la ut det här..

  • the_novice

    Medlem
    7 november, 2006 vid 05:33

    Det röret är normalt alltid väl synligt tillsammans med stenarna (så röret är egentligen onödigt…), måste ha varit väldigt högt vatten om det var dolt, borde dessutom varit en massa vassa stenar på samma ställe. Tidigare fanns det även rör/pinnar i stenrösen inne i fågelviken men de är borttagna nu, är väl bara att göra samma ska med detta röret.

  • johnjrambo

    Medlem
    7 november, 2006 vid 06:50

    finns ett till rör gubbs, bara så ni vet..längst bort i viken hyffsat nära nedersta udden..watch out!

  • jalla

    Medlem
    7 november, 2006 vid 16:31

    Ja fan det var jag (jan) som körde på röret 🙁 I och med att det var så högt vatten såg det ut att jag inte var allt för nära land!! Fan siken smäll.
    Har hunnit laga det värsta och ska nog bli ok. Som någon sa på stranden va det la tur att det va brädan och inte jag själv som fick ta emot värsta smällen 😉
    Tur att jag fick kanon bra segling innan det hände med 4.2 och 14 plusgrader.

    Vi ses!

  • johnjrambo

    Medlem
    7 november, 2006 vid 17:02

    hosthost..haha! förlåt att jag skrattar oldman, men det kunde man ana att herr.jan skulle fram o märka ut röret om någon.
    Tur att det gick bra!
    ses på vattnet rörmokarn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att se upp med i Björlanda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.