Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Attitydsport??!!!!

  • Attitydsport??!!!!

    Publicerad av anonym-anvandare på 4 januari, 2003 vid 19:07

    Nog är väl windsurfare de största attitydnissar som existerar? Kolla bara när någon försöker sälja en bräda äldre än 10 år! Snacka om att det väcker känslor! Det verkar vara ett större brott än att torrlägga Östersjön.
    Nog fasen finns det många som vill windsurfa lite slött i sommarbrisen som skiter i om dom någonsin kommer att gippa som som folk. Vad skit man än står på så kan man färdas från punkt a till b, och det duger för många. det kan till och med vara bättre för någon att köpa en pråm från åttiotalet om denne tänker segla på hjälmaren 1 gång per år, än att tjacka upp sig på trendriktigt set i olivgrönt.
    Men det är klart att överpriser skall trackas vilken utrustning det än gäller.
    Nästa attitydnojja är det här med folkabussar. Okej dom är snygga, men va fan om man måste byta motor oftare än man byter nedhalstamp, så köp en volvokombi eller nåt!
    Sist men inte minst; varför släpar hälften av sveriges surfare omkring på en gammal soffa från myrorna när dom knappt har plats för polarna i surfbussen? Jo för att det ser så fränt ut att sitta i på stranden. Mothugg? hejdå

    styret svarade 21 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 januari, 2003 vid 19:48

    Du menar nog de “wannabees” som sitter och väntar vind på Varbergs grusparkering i högtryckens sommar Sverige.
    Ingen soul i nerskitning…

  • krille

    Medlem
    4 januari, 2003 vid 21:49

    grin.gif Olivgrönt, trendriktigt, jaha ja där e man tydligen riltigt illa ute. Och att folkabussar är snygga confused.gif, dom är nog allt annat än snygga. Praktiska japp, men snygga…………nope. Kanske 50-60-tal med delad framruta. Byta motor oftare än nedhalstamp….vem kör med nedhalstamp? Det är väl en upphalstamp om man nu har någon tamp över huvud taget eller???? Soffa men inte plats för polarna??? Vilka polare, polarna har väl egen buss eller??? wink.gif
    //Krille

  • krille

    Medlem
    4 januari, 2003 vid 21:56

    När jag tänker efter så kör man nog med nedhalstamp lite grann….. grin.gif, kanske i mastfoten eller????? Ha ha…….
    //K grin.gif grin.gif grin.gif
    Dock har jag ingen soffa från myrorna grin.gif i bussen

  • getwet

    Medlem
    4 januari, 2003 vid 22:40

    Nu är du väl allt ute och trampar och det ordentligt!
    Visst finns det “attitydnissar” men inom windsurfingen idag är det väldigt sällsynt. Om vi däremot backar till tidigt 80tal så drällde det av dem, men som tur är dom numera pensionerade och bortglömda, och förhoppningsvis utrotade!
    Jag har nu surfat i 27 år, med det träffat massor av surfare och min slutsats är att just windsurfing innehåller ett fåtal personer av den kalibern du beskriver. Var du än kommer i världen så finns det en gemenskap och relation mellan oss utövare av den bästa av sporter som du sällan hittar i någon annan sport. Ung som gammal, proffs som nybörjare umgås och de mer rutinerade ger mer än gärna goda råd och tips till de mindre erfarna. Mina två tonårsgrabbar som utövar annan sport på elitnivå, samt de surfare jag känner som även sysslar med andra sporter påpekar ideligen just den sammanhållning och trevliga attityd som finns bland w.surfare som dom inte hittar på annat håll. Hur ofta kan man se en tonåring sitta en hel kväll med en medelålders och resonera om dagens händelser????? Jag har då aldrig sett det i några andra sammanhang än just windsurfing……..och vi medelålders gubbar tycker det är kul. I många andra sporter är det tvärtom, “håll dig på din plats”.

    Din iaktagelse att man “dissar” en 10 år gammal bräda hårt tror jag beror mer på omtanke än felaktig attityd. Att vi här på konfen ska knipa igen när någon vill sälja ett ålderdomligt kit som utvecklingen för en nybörjare är lika med noll på, tycker de flesta av oss är fel. Det är nog därför en del reagerar och tycker till, mer omtanke än felaktig attityd.
    Och det där med folka bussar vill jag inte kommentera, dom som känner mig vet vad jag tycker……håller med dig delvis.
    Sänder med en bild på två riktiga bussar…….men måste medge att “humlan” är så djävla läcker!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 januari, 2003 vid 01:40

    Jag överdriver helt klart en del, och det är ju skitkul om det är som ni säger att gemenskapen är bra och alla hjälper alla. De enda sporter jag har att jämföra med är typ enduro och klättring, och jämför man med det sistnämnda så finns det helt klart många attitydnissar där också, åtminstone vid inomhusväggarna. Jag vet hur viktig utrustningen är i w-surfing och är själv lite prylbög, men tjejens farsa tex som aldrig skulle lägga mer än trehundra spänn på utrustning duger det bra med med en pråm. Jag menar det är ju antingen det eller ingenting. Plus att han skiter i om han planar eller inte, det viktiga är att det kluckar lite.
    Dessutom om man surfar typ två timmar varannat år så har man inga ambitioner. Inom enduro har jag aldrig hört någon göra sig lustig över att någon har gamla grejer, det är ju tvärtom. Men… vill man utvecklas så gäller det att utnyttja teknologin, självklart. Hur som helst så är det nog tröttsamt för den som försöker sälja en 4-meterspråm att få 18 svar som handlar om att köra grejerna i en flistugg. Förklara på ett konstruktivt sätt om skillnaden mellan gamla och nya grejer för nybörjarna, utan att driva gäck med en säljare.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 januari, 2003 vid 09:30

    Bussar är ju en perfekt övernattning! Och skönt att vara mobil och dra dit det blåser…

    MEN! det finns en del “wannabees” som campar hela sommrarna på Varbergs
    grusparkering som sitter i sina gamla soffor & skitar ner naturen och toaletterna.
    Det brukar se ut som en soptipp där.
    Kanske Varberg är förbrukat?

    Ingen soul i det.

  • voodoo

    Medlem
    5 januari, 2003 vid 09:51

    OK det kan se för jävligt ut efter en fest på parkeringen i V-berg…men grabbarna som stökat till brukar oftast städa upp när dom kvicknat till lite (gäller iallafall windsurfarna)!!
    Wannabees som du snackar om är knappast dom som åker ner dit och väntar på vind, utan dom som åker ner över helgen/kvällen bara för att festa och som aldrig ens stått på en bräda!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 januari, 2003 vid 10:56

    Big deal, tyvärr ser södra parkeringen i Varbergs ut som en soptipp större delen av sommaren,
    synd för resten av alla andra glada vind/kitesurfares rykte!

  • getwet

    Medlem
    5 januari, 2003 vid 11:10

    Det kan jag hålla med dig om, en hel del onödiga inlägg gjordes tyvärr på den tråden angående annonsen som jag förmodar att du syftar på. Men glöm inte en sak, de som skrivit raderna och totaldissat med flistugg osv är nog inte dom där riktiga surfarna. Tycker mig se en hel del nyfunna hormoner som sprätter runt här och där! wink.gif

  • styret

    Medlem
    5 januari, 2003 vid 13:39

    Har aldrig varit i varberg men attityd?

    Jag ahr varit aktiv inom ett flertal idrotter och rätt mcket annat skit. Det mesta har man hållit fast vid några år men sen släppt det mend et finns två saker som jag ahr hållt fast vid och troligtvis kommerhålla fast vid resten av livet.

    Teater och kultur i allmänhet, har varit aktiv i en väldigt bra teatergrupp på södra Öland i snart 7 år
    och vindsurfingen som jag snart har vart fast i i tre år, inte så länge men jag känner att jag nog kommer stanna.

    det som nog har fått mej att stanna har varit den stora ålderskillnaden men samma brinnande intresse och förståelse över ålderskillnaderna.
    Man får chans att umgås med både yngre och äldre människor vilket jag tycker utvecklar en på alla sätt.

    Har alldrig sett surfingen som attitydsport, har tidigare lämnat många kretsar för det blev för mycket sånt Ex skate och faktiskt fotboll, tycker att surf är den totala motsatsen.
    Har aldrig fått skit för jag ahr seglat på taskiga prylar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Attitydsport??!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.