Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing australien!?

  • australien!?

    Publicerad av sanden89 på 2 september, 2009 vid 20:03

    tjenare!

    Tar mitt pick å pack och åker till australien i november:cool2:. Jag har inga som helst planer förutom att surfa, så är det någon som har några heta tips på resmål?

    johanw svarade 14 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nicklash

    Medlem
    2 september, 2009 vid 20:24

    Ta och åk den rutten, det var riktigt bra!

    http://nicklash.awardspace.com/Australien/

  • maramas

    Medlem
    3 september, 2009 vid 06:32

    Jag kan verkligen rekommendera Byron Bay. Det ligger på östkusten mellan Brisbane och Sydney, lite närmare Bris än Syd strax söder om Surfers paradise. Det går bussar från båda städerna.

    Där är det mycket och bra surf och avslappnad attityd (även om många turister börjar hitta hit). Man kan göra dagsutflykter till Nimbin som är “The Hippie capitol of Australia” :cool2: och till många stränder med grym surf.

    Grym surf finns även i själva Byron om man inte vill åka därifrån (vilket jag kan förstå). Ett annat hett tips är att se soluppgången vid “Byron Lighthouse”, det är nämligen Australiens ösligtaste punkt och mao stället där man ser solen först i hela Aus!

    Åk dit helt enkelt, det får inte missas om man gillar chill och surf!!

  • davids

    Medlem
    3 september, 2009 vid 11:44

    Ska du kita är det västkusten som gäller mahn…

  • krillan82

    Medlem
    3 september, 2009 vid 13:02

    Vi är ett stort gäng som kommer åka ner i slutet av DEC, vi kommer vara i närheten av Perth. Jag själv kommer vara borta en månad men det finns folk som kommer vara där betydligt längre än så, så va fan funderar du över dra till perth

  • sanden89

    Medlem
    3 september, 2009 vid 20:16

    jaa Perth har lockat mycket men det finns några polare som drar i mig på östkusten. Men jag har som sagt inga planer så om västkusten dominerar så drar jag självklart dit. Hade ju varit riktigt gött att dra ihop med ett annat gäng kitare!

  • hammar

    Medlem
    25 september, 2009 vid 11:26

    Jag ska också ner i november. Ska hälsa på kompisar i Sydney och på Surfers Paradise så det är östkusten som gäller för mig. Förutom att hälsa på dom så har jag inga andra planer än att surfa (främst kite).
    Kanske ses!

  • johanw

    Medlem
    25 september, 2009 vid 17:35
    Hammar;578599 wrote:
    Jag ska också ner i november. Ska hälsa på kompisar i Sydney och på Surfers Paradise så det är östkusten som gäller för mig. Förutom att hälsa på dom så har jag inga andra planer än att surfa (främst kite).
    Kanske ses!

    lite fel kust för de men de blir nog gött ändå ska du se!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing australien!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.