Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Australien i höst?

  • mag

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 11:24

    Var hyr man billig husbil, minivan?
    /Magnus

  • surf_matz

    Medlem
    13 maj, 2006 vid 10:22

    Tjena,
    Jag vet tyvärr inget om att hyra husbilar här nere.

    Hör av er om det blir någon Oz-resa, jag kan bidra med lite gästvänlighet när ni kommer fram.

    mr.hellstrom@gmail.com

    /Mats

  • combat-4-2

    Medlem
    15 maj, 2006 vid 12:32
    Mag wrote:
    Var hyr man billig husbil, minivan?
    /Magnus

    Billigt vet jag inte (det är det sällan), men det finns en hyfsad marknad åtminstonde – många aussies älskar campinglivet och vi stötte på flera som hyrde helamotor homes (även med 4wd) i vintras.

    Vi hyrde från några som hette Burswood car rental – allt beställdes över nätet och bilen stod levererad när vi kom med nyckel hos parkeringsvakten på flygplatsen. Funka oerhört smidigt.

    Bara söka på webben eller fråga på http://www.seabreeze.com.au.

    /johan

  • surf_matz

    Medlem
    18 maj, 2006 vid 14:01

    -låter som en väldigt bra ide!

    Annars sprang jag jag förbi en reklam grej idag:
    http://www.camper.com.au

    Tror det stog att det kostade $40/dag eller något. Kan ju bli lite smådyrt i längden kanske, fast man kan ju spara in på boendet…

    /Mats

  • lolo

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 13:29

    HEJ !!

    Jag är jätte jätte intresserad av åka till Australien i höst (Oktober, november och december) för att vindsurfa.

    Om ni vill verkligen gå, vi kan gå tillsammans !!!

    Vi ses !

  • men

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 20:14

    Det är bara henka på, nu är biljetten i alla fall bokad 4 oktober till 19 januari bär det av , då ska master knäckas och och kängrus grillas

    micke

  • combat-4-2

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 07:15
    Mag wrote:
    Geraldton, Perth och Lancelin är ok för nybörjaren, övriga ställen beror på vågornas storlek för dagen. Vågorna blir mindre ju närmare jul du kommer och vinden blir även bättre söderut då. Så jag skulle nog vänta till november-dec och satsa dessa ställen.

    Flygfrakt behöver inte kosta skjortan men att ta med en bräda på planet blir inte billigt det heller, speciellt om den är stor som din. Ta med segel och hyr bräda annars.

    /Magnus

    flög med Air France/Qantas i vintras och – hade ju naturligtvis flyt men – behövde inte betala en krona varken dit eller tillbaks. Fick en ding på Qantas-flighten däremot och dom har en policy att aldrig ersätta skadade surfbrädor, till skillnad från många bolag här i Europa. Fick inte heller någon hjälp när jag vände mig till Air France efter jag kom hem.

    /johan

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Australien i höst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.