Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australien, Perth

  • Australien, Perth

    Publicerad av jimmyparad på 7 september, 2011 vid 17:38

    Jaa höj!
    Åker till Australien i slutet av oktober, börjar i Perth därefter östkusten. Nu till frågorna.. Finns det bra spots i perth som är lätt tilljängligt? Ska tillläggas att jag har endast kitat i 2-3 veckor i Boracay 🙂 Tanken är att jag ska köpa ALL utrustning när jag anländer.. Får man schyssta prylar för ca 13000kr? (sålt crossen) Har tänkt mig beg bräda, ny kite.. Klarar man sig med 2 kitar.
    ALLA tips och råd är MYCKET uppskattat..
    Ha de bra allesammans!

    jimmyparad svarade 12 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • johnny_dove

    Medlem
    9 september, 2011 vid 08:16

    Hej, träffade ett proffs som sa att Perth var smått berömt för några plattvattenspots. Han hade varit där och kört. Förstod aldrig om det var laguner eller vikar. Men plattvatten låter ju bra för en nybörjare. Börja med en 11-12a beroende på hur mycket du väger eftersom du bör träna upp dig i lugnare vindförhållanden mellan 6-8 m/s så där. När du börjar bli lite bättre så köper du en 8a för dagarna då det blåser lite med.

    Hittade denna länk:

    http://www.westernaustralia.com/en/Things_to_See_and_Do/Must_See_and_Do/Pages/Top_10_Kitesurfing.aspx

    Är lite sugen på att åka ner själv en sväng i vinter. Kommer vara stationerad på Phuket. Det finns billiga resor till Perth direkt från Phuket. Kommer även försöka mig på en sväng till Boracay som jag hört är grymt bra!

  • jimmyparad

    Medlem
    9 september, 2011 vid 17:09

    Tack, sidan var kanon!
    Låter ju perfekt för en annan! Nu har jag inget att jämföra med, men Boracay var helt fantastiskt, både i kitesurfing och resemål synpunkt!! Tog lektioner på ett ställe som hette Ocan Republic, (Den första kitesurfing skolan i Boracay) det kan jag starkt rekommendera. Schysst personal och schysst häng.. Tack ingen för tipsen! Och hoppas du får en trevlig resa!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australien, Perth

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.