Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video AVCHD Lite

  • AVCHD Lite

    Publicerad av pedersen på 15 oktober, 2009 vid 10:13

    Köpte en sån här för i somras och känner mig hittils nöjd.
    Blir väldigt coola undervattensfilmer.
    Panasonic DMC-FT1
    http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Produkter/Lumix+stillbildskamera/Kompakt/DMC-FT1/overview/2030489/index.html

    Jag har några praktiska frågor angående filmformat. Kameran kan filma ett format som AVCHD Lite, men även i vanligt mov-format. Känner mig lite vilsen. Med Mov-formatet blir det bara en fil som man kan dubbelklicka på så startar filmen, men med AVCHD Lite blir det fyra filer för en film. Vilket format är att föredra? Vill kunna se filmerna i Picasa, men där funkar varken eller.
    Filerna blir väldig stora, typ minneskortet på 8 GB räker till typ 12 minuter, hur sparar man AVCHD i ett smidigare format?
    Många frågor :confused2:

    sajmon svarade 14 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • wakenils

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 10:53

    hej, funderar på att införskaffa en sån kamera, hur är batteritiden när du filmar?

  • pedersen

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 11:18
    WakeNils;583533 wrote:
    hej, funderar på att införskaffa en sån kamera, hur är batteritiden när du filmar?

    Jag vet inte faktiskt, filmsnuttarna jag tar är korta, typ 1 minut. Känslan är att man kan ta många foto och filma en hel del innan man måste ladda. Hade gärna haft ett extra batteri, men det kostar skjortan plus lite till.

    Klippt från Panasonic; Battery life (approx.)340 Pictures (CIPA Standard)
    inget om kapacitet vid film.

  • sajmon

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 21:07

    Jag har också köpt den kameran och är riktigt nöjd. Batteritiden är sådan att om du har med kameran på surfet o filmar o tar kort så har du svagt batteri när du kommer hem hehe!

    Jag har också 8GB minneskort men jag kan filma mycket mer än 12minuter. Ett klipp på 3min tar typ 500MB på högsta kvalitet. så på 8GB rymms de ca (3/500)*8000 = 48minuter. Med AVCHD så ska man få plats med de dubbla tror jag. Vet inte riktigt heller hur man hanterar de formatet. Kanske fick man något program på skivan som medföljde.
    Jag filmar i mov.. känns smidigast så.

    Har en surfsnutt filmad med kameran som ligger på vimeo, men den är pumpad av effekter o Vimeo har tryckte ihop bilden 🙁
    [ame=”http://vimeo.com/6906570″]Vindsurfing on Vimeo[/ame]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video AVCHD Lite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.