Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Back in the days!

  • Back in the days!

    Publicerad av pennan på 18 april, 2008 vid 10:56

    Tjena har haft uppehåll av diverse anledningar sen 2001 ungefär och nu när man kommer tillbaka och läser så är det bara gps som verkar gälla.
    Är det inga som “bara” rejsar mot varandra på vattnet längre utan bara mot gpsén? Fanns ju inget bättre än att ligga flera stycken i höjd och bara swoosha fram och tillbaka i nåt slags outtalat race 😀
    Anyway sjuk abstinens nu när man varit borta och fått möjlighet/suget tillbaka att köra wohoo! Fast inte lika wohoo när man inser hur mycket nya prylar man måste köpa hehe.
    Brukade köra i näsbypark/görväln/sigtuna(munkholmen).

    /Peter

    styret svarade 16 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    18 april, 2008 vid 11:01

    Jo det är klart att vi rejsar mot varandra också…..kommer snart info om en enkel slalomcup i Gävle som kommer att köras vid prognos. Är ju bara ett stenkast från Upplands Väsby:-)

    Men GPS är skitkul!

  • goretex

    Medlem
    18 april, 2008 vid 23:55

    En till här som tänkte göra come back i år! Ja nån gång har det väl blivit senaste åren men de räknas knappt? Minns inte när det var regelbundet sist men det finns fler anledningar och bortförklaringar än jag har fingrar varför det kom av sig… nej inte 2… jag har alla 10 kvar 😉

    Gamla grejer ja… de va ju hetast och snabbast ’93 (typ) och har faktiskt nyskick än idag… “Fanatic Jag” och en linje Sailworks. Fan dyrt att skaffa nytt! JP bräda hos Skidsport 12 lax nånting…

    Aja… till sommarn ska jag i alla fall sikta på Naxos i 2 veckor!

    Brorsan… haka på då! 😀 (Pennan)
    18img6218klfh9.jpg

    Vad är det där med GPS? Ifall man kör vilse på vattnet elle??? Haha nä… har man pejl på farter, vart man körde och får det plottrat på en karta sen när man hookar upp den till en dator?
    Finns det nån tråd på forumet man kan läsa mer om det hela?

  • swe-496

    Medlem
    19 april, 2008 vid 04:17

    Kolla igenom lite här på speedforumet så hittar du en hel del godis om GPS och annat som rör speedsegling.

  • faster

    Medlem
    19 april, 2008 vid 06:42

    Kolla in tråden Speedmanualen där finner du allt du behöver veta.

  • pennan

    Medlem
    19 april, 2008 vid 10:19
    MacTS;459212 wrote:
    Jo det är klart att vi rejsar mot varandra också…..kommer snart info om en enkel slalomcup i Gävle som kommer att köras vid prognos. Är ju bara ett stenkast från Upplands Väsby:-)

    Men GPS är skitkul!

    Låter jättetrevligt, dock har jag en del catchingup på gear fronten att ta itu med. Man hoppas ju att själva tekniken sitter i ryggraden och att det inte ska ta mer än nån timme att komma in i gipparna etc igen (i wish) :blush:

  • styret

    Medlem
    19 april, 2008 vid 11:01

    kommer bli slalomcup på Haga i år igen med.
    vi börjar på midsommar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Back in the days!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.