Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Back to Teneriffa!

  • Back to Teneriffa!

    Publicerad av mrquality på 1 november, 2022 vid 22:40

    Det var dags att komma tillbaka här på fantastiska Teneriffa. El Medano så klart! September 2018- Februari 2019 bodde i den här fantastiska ö, bästa pappaledighet ever!
    Hade knappt surfat i 2 år, och började här använda mindre brädor, vatten starta med lätthet, hoppa lite och dem första jipparna. Sen dess har hänt mycket i mitt liv. Skilsmässa, startat ett litet företag, har varit flera gg i Tarifa, Rhodos, Gran Canaria, Fuerte. Nu är tillbaka här, och den vatten som såg ut så läskigt för några år sen kändes så lätt idag. Är fortfarande en av min favorit ställe och kommer att vara det länge. Sitter på Hotell ikväll och tänkte dela och skriva lite på samma sätt som jag gjorde förut. Idag blåste upp till 13 m/s I byar. Skulle hyra på ett ställe men till slut hamnade som vanligt på TWS, pga dem har väldigt många olika brands att testa och service ock kvalitet är en av bästa! Ev av första jag träffade var Valter Scotto från Tf7, han har varit i 13 år i Challenger Sails Team och ligger bakom Konda segel. Han har bott här 24 år och är en av bästa vindsurfare på El Cabezo. Jag kunde hyra hos honom så klart, flera av er vet att hemma jag kör bara CHS segel, men tyvärr som störst storlek han hade 5.2 och brädor under 90lt samt jag kör inte på El Cabezo(inte än). Iaf dagen började med SB Curve 109 lt som jag tycker är snabb och i jippar väldigt smooth, då hade full spett med 6.6 freerace segel och hoppade många gg med det utan tappar kontroll, när vinden ökade byte till RRD FSW 104 som är också en super bra bräda snabb och med mycket kontroll. Kunde då och då plana utan hand på bommen. Jag gillar köra med en hand ofta och med den andra hand tacha vatten ahahah. På 104lt hade jag en 5.8 fsw segel som passade perfekt. Till slut testade en Goya ONE 3 Carbon 95 och är en av mest lekfull bräda jag nånsin testat. Den var även väldigt lätt i vikt och även i lagom fart kunde jag hålla planing. Vågorna var inte så stora men jag kunde leka på dem. 5.4 segel hade på Goya. Delar lite bilder/video. Det ska tydligen blåsa ännu mera över imorgon så få hoppas testa på Flikka boards.

    Attachment Image
    Attachment Image
    mrquality svarade 1 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mrquality

    Medlem
    1 november, 2022 vid 22:48

    Goya ONE 3 Carbon 95

  • mrquality

    Medlem
    1 november, 2022 vid 22:51

    Dagens brädor:))

    Attachment Image
    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    1 november, 2022 vid 22:58

    Bahia Medano idag

  • mrquality

    Medlem
    3 november, 2022 vid 09:16

    Igår var det lätt vind på El Medano, riktning var inte optimal dvs ONO istället NO som är den perfekta riktning. Gick ut med en Future Fly Free Bird 121 en enkel freeride bräda väldigt lätt att använda och väldigt skönt att köra i sådana förhållande. Hade en 7.2 då blev ändå planing. Idag kommer att blåsa ganska mycket då blir det bump and jumping brädor. Träffade en gammal kompis som äger en kite center här och försökte igen övertala mig att jag skulle börja kita i sådana förhållande som igår eller börjar med wing men jag sa som vanligt att vindsurfing är den som gäller och att den dagen jag kan fixa en dubbel loop då kanske jag jag testa kita(dvs. aldrig) ahahha.
    Som i resten i världen även ving har blivit stor här. Alla center erbjuder flera olika foil/wing.
    Men på min del vill jag bara vindsurfa, det kommer alltid vara mitt första val.

  • sundheden

    Medlem
    3 november, 2022 vid 10:00

    .
    Hoppas du har det riktigt bra och njuter! 🙂

    .

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    3 november, 2022 vid 20:24

    .

    Hoppas du har det riktigt bra och njuter! 🙂

    .

    Tack Stefan, idag var magiskt!

  • mrquality

    Medlem
    3 november, 2022 vid 20:29

    Goya day! Bästa freerace brädan jag någonsin testat. Goya Bolt! Började med 127lt sen bytte till 107lt. Super snabb, styv och bra även i chopp. MFC är istället absolut en av starkaste fena i marknad! Jag filmade när jag åkte rakt igenom en trall i vatten. Trodde fena hade gått helt av men när jag kom tillbaka på stranden
    den såg ut som ny! När vinden ökade det var bara byta till Goya ONE 3.

  • mrquality

    Medlem
    6 november, 2022 vid 09:51

    Sista dagen igår maxade allt, vinden var starkare på morgonen och började droppa ner mot e.m., var det vågigt med store ramper(iaf för mig).
    Började och testade för första gg Flikka Custom 102lt (TWS limited edition). Den är verkligen en skön bräda när det blåser ordentligt, väldigt aggressiv i små vågorna, lätt att hoppa. Efter 1 timme byte till RRD FSW 114, sen Goya Bolt 107 och SB Curve 109. Efter lunch vinden ökade igen lite då tog JP FSW 114 som är en grym bräda och hade redan testat i somras på Rhodos. Sist slutade dagen med JP Super Ride 139 och 7.8 segel. Vilken dag, startade 10.15 och slutade 17.00. Tack till alla TWS killar som är som vanligt grymma, snabba, och väldigt kunnig. Nu är det bara vänta till nästa resa dit!

    Attachment Image

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Back to Teneriffa!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.