Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Backhoppning ut i vattnet

  • Backhoppning ut i vattnet

    Publicerad av jotte på 16 mars, 2012 vid 17:04

    Hej,

    Fel forum kanske men jag slänger ut frågan ändå.

    En kompis ska gifta sig och jag funderar på att låta honom testa på backhoppning ut i vattnet som ett event under svensexan. Någon som vet om detta går att göra i Malmöområdet?

    En video för att förklara vad jag menar.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=FGvnFdJY_oY”]Oscar kör backhoppning – YouTube[/ame]

    /Joakim

    jotte svarade 12 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • above_the_law

    Medlem
    16 mars, 2012 vid 19:57

    I Götet finns en backhoppningsbacke men man landar på konstgräs som spolas med vatten (ej på vattnet). Inget big jump utan riktig backhoppning m a o. Man ser sjukt ful ut i dom neonglänsande dräkter som man får låna tillsammans med övrig utrustning. Finns uppe vid Delsjön. En klar hit är det i alla fall:-)

  • jotte

    Medlem
    16 mars, 2012 vid 20:29

    Hehe låter kul men lite långt från Malmö 😉

  • windyboy

    Medlem
    16 mars, 2012 vid 20:43
    above_the_law;683841 wrote:
    I Götet finns en backhoppningsbacke men man landar på konstgräs som spolas med vatten (ej på vattnet). Inget big jump utan riktig backhoppning m a o. Man ser sjukt ful ut i dom neonglänsande dräkter som man får låna tillsammans med övrig utrustning. Finns uppe vid Delsjön. En klar hit är det i alla fall:-)

    Låter ju sjukt kul, ska föreslå det som gruppaktivitet med jobbet. Det låter ganska gnarly men det kanske är lättare än man tror?

  • nicolai

    Medlem
    17 mars, 2012 vid 07:08

    Där finns två ställen dom har hopp iSverige. Bosön i Stockholm och i Orsa.
    Har för mig att dom har haft vid Vallåsenmen jag är inte säker på det. Ring o kolla.

  • johanw

    Medlem
    17 mars, 2012 vid 09:46

    fan gör detta istället [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=B3GribQCg6c”]Huge Bike Jump into a Pond 35 feet in the air – YouTube[/ame]

  • sala

    Medlem
    17 mars, 2012 vid 19:34

    Japp, de har ett mindre i vallåsen! Dock inte så mycket aktivitet där men ring o kolla!

  • above_the_law

    Medlem
    20 mars, 2012 vid 20:35

    Men om svennis så får han väl BYGGA sitt eget hopp riktat ut i vattnet;-)?!! Kanske med lite hjälp eventuellt…

  • jotte

    Medlem
    21 mars, 2012 vid 14:03

    Är vallåsen det närmsta stället får jag nog tänka om tyvärr 🙁

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Backhoppning ut i vattnet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.