Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bag – tips eller till salu…

• Bag – tips eller till salu…

Publicerad av ryman på 21 februari, 2006 vid 14:53

Bör rymma 1 bräda + 2 kites och helst diverse kläder så man kan resa med den som enda väska. Helst ska den ju vara liten nog att de inte börjar gnälla i incheckningen… Någon som har nåt tips eller ännu bättre, en begangnad till salu?

walle svarade 18 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • denrica

Medlem
    21 februari, 2006 vid 14:55

Köp min! Cabrinha-bag, 180cm lång. Rymmer en del. Använd typ en gång. C:a 70 cm bred och 30 cm tjock. Rymmer det du behöver. Med hjul också.

/DJ

• ryman

Medlem
    21 februari, 2006 vid 14:59
    Denrica wrote:
    Köp min! Cabrinha-bag, 180cm lång. Rymmer en del. Använd typ en gång. C:a 70 cm bred och 30 cm tjock. Rymmer det du behöver. Med hjul också.

/DJ
    Känns tveksamt om den tas emot med glada miner i incheckningsdisken…. Tror den e lite väl stor… vad ska du ha för den?

• skejtar_henke

Medlem
    21 februari, 2006 vid 16:23

dormy. Billig golfbag. Typ 299 eller nått liknade om jag inte mins fel.

• magnush

Medlem
    21 februari, 2006 vid 16:56

Köp golfbag som Henke säger. Dormy, Stadium wherever.

En del bolag bråkar och man måste betala extra för sport-doningar. Men golfbag är oftast typ halva priset mot alla övriga sportbagar (typ snowboard-bag, kite-bag etc).

• denrica

Medlem
    21 februari, 2006 vid 22:38
    Ryman wrote:
    Denrica wrote:

/DJ
    Känns tveksamt om den tas emot med glada miner i incheckningsdisken…. Tror den e lite väl stor… vad ska du ha för den?

Jo, jag vet. Du får den för 500:-. De tar 999:- på surfers paradise. Men den e nog i största laget.

/DJ

• wims_lkp

Medlem
    21 februari, 2006 vid 22:40

Men detta med golfbag. Dom är väll inte så stora? Man får väll inte plats med en bräda över 130 eller? Kollade på Stadium här hemma dom är inte stora alltså.

• langens_kite

Medlem
    22 februari, 2006 vid 06:17

Tjenare
    Har en fin bag som passar för dig 145 cm lång med ordentlig vadering, ändskydd till brädan,back srtaps mmm. Har legat på biltaket i ca 4 mil, ny skick.Går att utrusta med hjulsatts.Kan skicka bilder om du vill
    Din för 650 sek plus billigast frakt
    http://www.pro-limit.com/displayitemv2.php?item_id=1612
    Mvh Peter
    Långens kite
    langens-kite@umea.com
    070-3993027

• magnush

Medlem
    22 februari, 2006 vid 10:16
    wims_lkp wrote:
    Men detta med golfbag. Dom är väll inte så stora? Man får väll inte plats med en bräda över 130 eller? Kollade på Stadium här hemma dom är inte stora alltså.

De på Stadium passar till 130cm bräda, 2 drakar plus övrig utrustning, eller 3 drakar utan utrustning.

Men inte större brädor än 130cm

• brickan

Medlem
    22 februari, 2006 vid 10:30

Man får inte ta med annat än kläder och hygienartiklar i sitt bagage allt annat klassas som specialbagage.
    Men att packa allt i en stor väska är nog bra och skylla på att man inte visste att den inte fick vara så stor så får man trligtvis bara betala lite övervikt.
    Maxgränsen på bagage ligger sammanlagt på 158cm L+B+H sen blir det att slanta för skrymmande men som sagt regler är väl bara regler och man kan ju alltid ha tur.

Kolla med ett flygbolag vad som gäller där finns all info.

• flip

Medlem
    22 februari, 2006 vid 15:04

Patlove bagsen ska vara jääävligt schyssta! Kolla med SP…

• hbgsurfer

Medlem
    22 februari, 2006 vid 16:43
    Ryman wrote:
    Bör rymma 1 bräda + 2 kites och helst diverse kläder så man kan resa med den som enda väska. Helst ska den ju vara liten nog att de inte börjar gnälla i incheckningen… Någon som har nåt tips eller ännu bättre, en begangnad till salu?

Hej

Jag har en från Stadium 4-Head heter den.
    Har rest med den 1 gång till Egypten.
    Hade 3 kites och en 128 bräda i den.
    Du får den för 400 Kr.

MVH//Marcel

• walle

Medlem
    22 februari, 2006 vid 20:38
    LANGENS_KITE wrote:
    Tjenare
    Har en fin bag som passar för dig 145 cm lång med ordentlig vadering, ändskydd till brädan,back srtaps mmm. Har legat på biltaket i ca 4 mil, ny skick.Går att utrusta med hjulsatts.Kan skicka bilder om du vill
    Din för 650 sek plus billigast frakt
    http://www.pro-limit.com/displayitemv2.php?item_id=1612
    Mvh Peter
    Långens kite
    langens-kite@umea.com
    070-3993027

e det den här?
    [img]http://www.pro-limit.com/itemimages/1612[/img]

ca600:- för den om den e 145cm så e jag spekulant på en…

• langens_kite

Medlem
    24 februari, 2006 vid 05:10

Hör av mig under helgen walle.
    Peter

• walle

Medlem
    1 mars, 2006 vid 18:45
    LANGENS_KITE wrote:
    Hör av mig under helgen walle.
    Peter
    ???
    vad hände… var det du som hade ringt vid 19tiden?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bag – tips eller till salu…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.