Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bahia Feliz i maj?

  • Bahia Feliz i maj?

    Publicerad av booman på 19 mars, 2009 vid 09:34

    Har bokat resa till Bahia Feliz den 5:e maj. 1v. m familjen.
    Åker inte dit i första hand för surfingen, men det vore ju skoj om det ändå blev lite…
    Har sett att det finns ett Mistralcenter där så det verkar ju lovande.
    Men om det nu “råkar” bli lite surf, nåt man bör tänka på att ha med sig?
    Jag tänker på sele, våtdräkt etc. Eller finns allt på plats till hyfsad penning?

    Vindar i maj?

    Mycket tacksam för lite input…

    Mvh

    //BooMan

    sinclair svarade 15 år sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • stinger

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 10:05

    Jag var i Bahia Feliz med familjen i maj 2006. Två surfcenters fanns inom gångavstånd från vårt hotell: Club Mistral (bara nerför trappan!) och Dunkerbecks nån km bort i Playa Aguila! Vid den här årstiden var dock passadvinden för mycket nordlig för att det skulle fungera att surfa på något av de ställena.

    Club Mistral (kanske Dunkerbeck också) kör “High wind excursions”. Efter ett kort möte på förmiddagen lastas sugna surfare tillsammans med utvald utrustning in i minibuss resp släpkärra för transport till nåt spot som funkade, oftast Arinaga eller Vargas några mil norrut. För min del blev det en kanondag med 5-noll-vind o solsken.

    Jag hade med sele och shorty annars finns allt att hyra. Kommer inte ihåg vad det kostade, rätt dyrt om jag minns rätt men det var det värt 😉

  • booman

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 10:13

    Låter ju rätt gött med en “excursion”… Är väl inte helt omöjligt att det blir nåt sånt..:laugh:

    Hur är det med folk den tiden? Trångt på stränderna, surfcenter?

  • stinger

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 12:27

    Kändes som lågsäsong, inte alls mycket folk.

  • booman

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 16:27

    Tack “Stinger”!

  • booman

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 08:14

    Jaha, då var man nyss hemkommen från Bahia… Var där en vecka och kom hem igår. Hittade mistralcentret alldeles nedanför hotellet och vilka grejer de hade där! Dock så lyste vinden med sin frånvaro och inte en dags surf blev det under veckan:tongue:. Deras största rigg var på 7,5 m2 och det skulle inte räcka för att plana. Såg ett par tappra som ändå var ut, men de guppade bara runt bland vågorna, och då känns det inte prisvärt med €45 + €8 i försäkring för ett par timmar, trots deras fina grejer.

    Blev lite vågsurf med “Boogieboards” i stället, vilket ju var rätt kul det också…

    Det blåste tom för lite för att göra utflykter, “high wind excursions”. Vinden skulle tydligen komma senare i maj… Så början på maj verkar ju inte vara det säkraste om man åker dit för vindsurfingens skull.

    Men en skön vecka hade vi i alla fall, med kanonväder i övrigt och allmänt välbefinnande…

  • rosen

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 22:00

    dem säger alltid att det blåser för lite för deras high wind excursions. Varit där tre jular irad nu och samma trötta Claus som aldrig orkar ta tag i ngt.

    Sen sög grejerna ganska hårt senast, de hade inte uppdaterat utan 1-2år sliten utrustning med riktigt slitna fenor.

    Under 5 dagar hade jag sönder ett segel (riktigt prasslig monofilm, sa till innan jag gav mig ut att det inte verka stabilt) samt en hängselelina.
    Brorsan hade sönder mastförlängaren (den vek sig, blåste inte mkt och var inte ngn vurpa) och en bom (plaststycket vid bomuthalet).

    Kommer inte åka dit igen

    /rosen

  • stinger

    Medlem
    14 maj, 2009 vid 06:51

    När jag var där var det några yngre tyska grabbar som var vid centret. Tror chefen hette “Rob”. Jag åkte bara med en dag men några danskar hade haft bra dagar innan också så det behövs lite flyt med både vindar (som vanligt) och personal.

  • gustav1980

    Medlem
    14 maj, 2009 vid 07:22

    Den klassiska rekommendationen tycks vara att ta ett par km promenad och surfa hos Dunkerbeck istället. Finns ett par andra “Bahia-trådar” där just detta diskuteras.

  • sinclair

    Medlem
    15 maj, 2009 vid 13:27

    Hyr en bil och hämta ut ett kit hos Cutre Jonas i stället, så är det bara att leta vind. Det blåser nästan alltid på GC. Jag var där i höstas 1 vecka och fick segla 4 av 5 dagar. Var där i april och fick köra 2 av 3 dagar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bahia Feliz i maj?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.