• Publicerad av mattias-j på 30 mars, 2015 vid 21:12

    Hur var det nu, någon som testat? Är på västkusten på onsdag, och kan segla på e.m efter typ 15:00. Enligt DMI VNV 12-16 m/s och 8 grader varmt. Får man något sällskap? Ser ju fint ut för slalom och kanske även speed på insidan….
    Tar med lilla slalom brädan och även 47:an. Hämtar mina nya Simmer samma dag :laugh:

    Skulle även kunna tänka mig att testa vid Skrea Strand i Falkenberg. Har sneglat mot dom där gamla vågbrytarna några gånger och riktningen verkar ju stämma imorgon. Men jag håller nog Balgö högre?!

    Ca 30-40 cm över medelvattenstånd vilket borde vara helt optimalt. Kom igen nu gubbar!!

    glader svarade 9 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kapten-k

    Medlem
    30 mars, 2015 vid 22:59

    “Balgö är fågelskyddsområde och här råder tillträdesförbud mellan 1/4 – 31/7.”
    Kan inte hitta att det skulle vara förbjudet att segla där.. se till att plöja ner en hög svanar som hämnd att vi inte får segla på näset! Skriker du bara styrbord innan så borde det vara ok!
    Skämt åsido så ser det ut som det kan funka för speed!

  • mattias-j

    Medlem
    31 mars, 2015 vid 05:06

    Enligt sjökortet så är det bara fågelskydd på ena spetsen. Det ligger ju boningshus på ön. “Speedbanan” verkar helt fri från fågelskydd, sånär som på starten. Men som av en slump så tänker jag börja repan precis på det gröna strecket…..

  • jester

    Medlem
    31 mars, 2015 vid 06:37

    Kolla med Ygge, han har ju seglat stället.

  • andersbq

    Medlem
    31 mars, 2015 vid 13:53

    Skrea strand fungerade tyvärr inte. Men kanalen söder om Halmstad, mellan Laxvik och Gullbranna vore intressant.

  • glader

    Medlem
    27 april, 2015 vid 20:43

    Hur gick det Mattias? Kom du ut vid Balgö eller blev det något annat?

  • mattias-j

    Medlem
    29 april, 2015 vid 06:42

    Tyvärr blev det ingen segling alls. Tiden räckte inte till. Men jag kommer testa Balgö. Borde vara grymt åtminstone för plattvatten slalom….

  • glader

    Medlem
    29 april, 2015 vid 07:53

    Hör gärna av dig om du har vägarna förbi i sommar. Vi har stuga där och det är min home-spot på sommaren.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.