Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter BananaX Snowboard

  • BananaX Snowboard

    Publicerad av kinetic på 11 mars, 2009 vid 23:00

    Fick lite bilder på en ny (?) typ av snowboard från Pirate:grin: ! Ser rätt lustig ut med “bananformen”. Brädan är tydligen tänkt till lössnö-åkning där den enligt uppgift hade klart bättre svängegenskaper än en motsvarande konventionell snowboard…Måtten är ca 175cm x 27 cm, R=9.5 har jag för mig…

    tim-eriksson svarade 15 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • styret

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 06:35

    det är väl ungefär samma grej som libtech kör med
    http://www.lib-tech.com/banana/index.html

    Jävligt sugen på att testa en sån. men vad är det för konstiga plattor vid bindningarna?

  • kinetic

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 08:42

    Det är en “grip pad”, man brukar väl ha bakre foten där nar man åker i liften har jag för mig, brukar ju bli jäkligt halkigt…

  • styret

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 14:19

    nä altså jag menar de runda plattorna. är det någon konstig bindningsinfästning? sticker ju upp en bit från brädan.

  • kinetic

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 15:10

    Styret: Japp det är bindningarna, fråga mig inte vilken typ av bindning det e för jag har ingen aning…Bindningsinfästningen är ju det “standariserade” med 4-fästskruvar som även synes på bilden

  • schnitzler

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 15:16

    Det är en bindning som, tyvärr pirate, blivit ratade av 95% av alla snowboardåkare. Varför satsar pirate på dessa?

  • tim-eriksson

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 15:51
    styret;534665 wrote:
    det är väl ungefär samma grej som libtech kör med
    http://www.lib-tech.com/banana/index.html

    Jävligt sugen på att testa en sån. men vad är det för konstiga plattor vid bindningarna?

    Brädorna är riktigt gosiga… Var på hugget nästa år för att få tag i en! De går åt som smör i solsken..

    Har själv en gammal trs mtx, dvs ej rocker men har teståkt de nya också

  • kinetic

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 18:38

    Schnitzler: Bindningarna ingår inte i priset, var o en får sätta dit vad man vill…

  • styret

    Medlem
    15 mars, 2009 vid 10:14

    ska man hellre satsa på en banan än en fläskig bred offpist bräda om det bara är surfig puderåkning som gäller?

  • jumper

    Medlem
    15 mars, 2009 vid 10:50

    Det går som sagt åt som smör i solsken..

  • tim-eriksson

    Medlem
    15 mars, 2009 vid 14:13
    styret;534891 wrote:
    ska man hellre satsa på en banan än en fläskig bred offpist bräda om det bara är surfig puderåkning som gäller?

    Kort och gott, ja.. Eller helst båda två 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter BananaX Snowboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.