Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bast platt vatten i Jan/ Feb

  • bast platt vatten i Jan/ Feb

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 november, 2001 vid 17:55

    Cabarete som sagt valdigt osakert med vind, Venezuela med Isla Margarita ar ett sakert kort. var dar 20jan och seglade med 6.3 pa formiddagen sen gick det ner till 4.5-5.2 pa E.M. sen Feb och fram till Sept ar det fullt drag med mer vind an du kan klara av! Seglade ALLA dagar jag var dar (2 Veckor) och hade oppna sar pa handerna nar vi flog hem.
    /Peter

    anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • fjant

    Medlem
    17 november, 2001 vid 18:14

    Vad menar du med ostadig vind i cabarete? Att det blåser för lite eller för sällan eller att det är byigt? Funderar själv på att åka dit. Har du varit där själv???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 november, 2001 vid 20:20

    har bara last inlagg om det och recensioner i tidningar, vad jag menade var att cabarete ar mer osakert an Margarita, och att margarita ar inte mycket langre att resa for att fa battre vind i Jan/Feb

    /Peter

  • feg

    Medlem
    17 november, 2001 vid 21:02

    Isla Margarita låter jävligt bra…
    – Hur tar man sig dit?
    – Vad kostar flyget, boendet och käket?
    – Måste man ta med sig egna prylar eller kan man hyra?
    – Har du nån shcyst url att rekomendera?
    Jag kan säkert babbla ur mig fler frågor… det vore ballt att komma till ett vindsäkert ställe nu i vinter.

    /Fegisen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2001 vid 08:41

    bARA SLA PA ” EL YAQUE” PA INTERNET SA SKA…ursakta…du se hur manga sidor som anackar om detta stalle. KLM flyger direkt dit fran Kopenhamn med MartinAir (dotter bolag). Hela stranden ar full av uthyrning aven VELA center men ALLA har nya och bra grejor. Vi var dar 2 veckor kostade 8000:- flyg och hotell med frukost inkluderat, lunch ater du anda pa stranden och middag pa stan, kommer inte ihag resebyran men de var fran danmark och har alltid annonser i “sydsvenskan” under helgerna.men kolla internet for just flyg till Margarita island, ibland har jag sett 2 for 1 for ca: 11 000:- snorigt….

    /Peter

  • feg

    Medlem
    19 november, 2001 vid 16:44

    Låter schyst.
    Jag hade tänkt Cabarete för ca: 13500kr (+ prylhyra) men detta låter bättre både i pris och vind.
    Jag ska bara övertala polarn… 🙂

    /Fegisen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2001 vid 16:57

    Kring nyåret 99/2000 var jag 2v i Cabarete och under den tiden var det egentligen bara en eller två dar med godkänd vind, dvs säker planing.

  • poopzilla

    Medlem
    20 november, 2001 vid 08:45

    Håller med om tidigare inlägg gällande Cabarete. Osäkert med vind. När det blåser är det dessutom inte direkt plattvatten. Inga jättevågor heller, men…

    Kollade lite flygpriser på en sajt ang Margarita i Venezuela och gjorde en liten jämförelse med ett annat kärt surfresemål.

    Margarita: 7220:-
    Maui: 7792

    Går säkert att hitta bättre priser för bådadera på nån annan site, men med priserna ovan vet jag vart jag skulle åkt 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 11:18

    Just nu kan man flyga Kph-isla Margarita 2v för 4000 dkr = 5000 Sek. Resebyrån heter Falk-Lauritsen. Boende finns för ca: 20 dollar. Ett antal surfcenter på stranden hyr ut den senaste utrustningen för ca: 200 dollar / vecka. Byt segel och bräda så ofta du vill. När du ändå är i Venezuela kan jag rekommendera en tur till fastlandet ca: 3 timmar med båt. Res runt en vecka, det finns massor att se tex anderna, amazonas, orinoccodeltat eller gran sabana. Glöm inte solskydd och handskar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 14:22

    För er som vill vindsurfa en liten längre period är costa rica helt oslagbart. Ett paradis som är helt otroligt vindsäkert. Med största segel 6,2…gick det endast att inte segla under 16 dagar förra året under 7 månader, ingen av dessa dagar inföll mellan dec-feb.

  • feg

    Medlem
    20 november, 2001 vid 17:08

    Jag fattar allt utom handskarna. Ska man ha det för att “rädda” händerna pga den myckna vindsurfingen?

    Måste bara dra dit 🙂
    /Fegisen

  • poopzilla

    Medlem
    20 november, 2001 vid 17:13

    Är jävligt sugen på Costa Rica. Kan du berätta mer! Kostnader, ställen att besöka, när man skall åka, vad man skall ta med hur funkar engelskan etc. Hört att det är ganska najs på östkusten med bra vågsurf, men mer vind på västkusten.

  • borje

    Medlem
    20 november, 2001 vid 18:48

    Förmodligen, var i Cabarete i somras och händerna blev som öppna sår redan efter ett par dar!

  • feg

    Medlem
    20 november, 2001 vid 18:51

    Vad för typ av handskar ska man ha? Mitt bekymmer hittils har varit kyla inte nötning av händerna. 🙂

    /Fegisen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2001 vid 01:01

    Priset ar kanske samma for Margarita som Maui men, till Maui flyger du forst via London eller Amsterdam sen til Los Angeles sen till Honolulu och sen in till Maui…manga timmar for bara 2 veckor( narmare 30 timmar). Margarita kommer du till inom 11 timmar direkt via Amsterdam. Plus Maui i januari ar inte heller det vind sakert.
    Costa Rica har jag hort ar helt underbart….:)

    /Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bast platt vatten i Jan/ Feb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.